Uwaga! Linki w sekcji Usługa krok po kroku otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
Aby powiązać siebie lub inną osobę z firmą, przygotuj:
Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2.
Pamiętaj, że wszystkie uprawnienia rozszerzone i uprawnienia do systemów, które wybierzesz w formularzu wniosku WPE0001 na PUESC muszą być wpisane wprost do twojego upoważnienia. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co powinieneś wiedzieć.strona otwiera się w nowym oknie
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podpisz wniosek rejestracyjny.
Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.strona otwiera się w nowym oknie
- Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj dane firmy na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Uwaga! Uprawnienie na formularzu wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT] będzie widoczne tylko wtedy, jeśli firma będzie zarejestrowana na PUESC w odpowiednim dla danego uprawnienia obszarze działania – patrz opis Uprawnienia na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana na PUESC – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.strona otwiera się w nowym oknie
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień dane firmy na PUESCstrona otwiera się w nowym oknie
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
Odszukaj uprawnienie i wypełnij formularz wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT]
- Odszukaj w opisie usługi,strona otwiera się w nowym oknie z której będziesz korzystać, jakie uprawnienia do reprezentacji są wymagane. Znajdziesz je najczęściej w sekcji Usługa krok po kroku w KROKU WSTĘPNYM.
- Wybierz na PUESC formularz wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT].strona otwiera się w nowym oknie
- Wypełnij pola formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól – znajdziesz je, klikając w ikonę „i”.
Pola oznaczone czerwonymi gwiazdkami są obowiązkowe.
UWAGA! Sprawdź dodatkowe informacje:
- Wybierz przycisk Zakończ i utwórz dokument.
Jeżeli na końcu wniosku w czerwonej ramce wyświetli się informacja o błędach, to popraw dane we wskazanych polach i wygeneruj dokument ponownie.
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i podpisz wniosek.
Wniosek możesz podpisać jednym z trzech sposobów:
- podpisem kwalifikowanym,
- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego,
- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego.
KROK 3
Wyślij wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
KROK 4
Sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)
- W zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru z przyjęciem do przetwarzania.
UPO potwierdza, że złożyłeś formularz w formie elektronicznej.
- Dopóki nie obsłużymy twojego wniosku, sprawa w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
będzie miała status „w toku”.
KROK 5
Sprawdź, czy otrzymałeś potwierdzenie rejestracji reprezentacji w SISC
W zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
odszukaj dokument „Potwierdzenie rejestracji reprezentacji w SISC” lub „Informacja o konieczności uzupełnienia braków” i przeczytaj jego treść.
W tym celu zaznacz go i wybierz opcję „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.
UWAGA!
Jeżeli otrzymałeś dokument o nazwie: „Informacja o konieczności uzupełnienia braków", to zapoznaj się z jego treścią i dostarcz brakujące dokumenty.