Uwaga! Linki w sekcji Usługa krok po kroku otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
Aby powiązać siebie lub inną osobę z firmą, przygotuj:
Pamiętaj – musisz podpisać wniosek w sposób określony w KROKU 2.
Pamiętaj, że wszystkie uprawnienia rozszerzone i uprawnienia do systemów, które wybierzesz w formularzu wniosku WPE0001 na PUESC muszą być wpisane wprost do twojego upoważnienia. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co powinieneś wiedzieć.strona otwiera się w nowym oknie
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podpisz wniosek rejestracyjny.
Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.strona otwiera się w nowym oknie
- Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj dane firmy na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Uwaga! Uprawnienie na formularzu wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT] będzie widoczne tylko wtedy, jeśli firma będzie zarejestrowana na PUESC w odpowiednim dla danego uprawnienia obszarze działania – patrz opis Uprawnienia na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana na PUESC – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.strona otwiera się w nowym oknie
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień dane firmy na PUESCstrona otwiera się w nowym oknie
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
Odszukaj uprawnienie i wypełnij formularz wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT]
- Odszukaj w opisie usługi,strona otwiera się w nowym oknie z której będziesz korzystać, jakie uprawnienia do reprezentacji są wymagane. Znajdziesz je najczęściej w sekcji Usługa krok po kroku w KROKU WSTĘPNYM.
- Wybierz na PUESC formularz wniosku WPE0001 Rejestracja aktualizacja reprezentacji firmy [SZPROT].strona otwiera się w nowym oknie
- Wypełnij pola formularza. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól – znajdziesz je, klikając w ikonę „i”.
Pola oznaczone czerwonymi gwiazdkami są obowiązkowe.
- Na karcie WNIOSEK,
na pytanie: „Czy wniosek jest korektą do istniejącej sprawy”, wybierz jedną z odpowiedzi:
- Jeżeli składasz nowy formularz wniosku WPE0001, wybierz NIE.
- Jeśli wcześniej wysłałeś formularz wniosku WPE0001, a sprawa jest jeszcze w toku, możesz złożyć korektę. W tym celu wybierz TAK, a następnie podaj numer sprawy w SZPROT. Znajdziesz go na swoim koncie na PUESC w zakładce „Moje sprawy i dokumenty”. Podczas wyszukiwania dokumentów zwróć uwagę na rozwijalne pole „DATA WYSYŁKI/ODBIORU”.
Wybierz przycisk Dalej.
- Na karcie PODMIOT REPREZENTOWANY
wybierz jedną z trzech możliwości (ID SISC, NIP, EORI), a następnie wpisz numer identyfikacyjny firmy, którą będziesz reprezentował.
Wybierz przycisk Zatwierdź.
Pojawi się nazwa firmy. Zaznacz wtedy odpowiedni kwadrat, wybierając rodzaj reprezentanta (możesz wybrać obie możliwości):
- Chcę dodać, aktualizować, usunąć reprezentantów będących osobą fizyczną,
- Chcę dodać, aktualizować, usunąć reprezentantów będących podmiotem.
Wybierz przycisk Dalej.
- Na karcie REPREZENTANT (OSOBA FIZYCZNA) albo REPREZENTANT (OSOBA PRAWNA)
- REPREZENTANT (OSOBA FIZYCZNA)
Podaj IDSISC, imię i nazwisko osoby, która będzie reprezentantem, a następnie wybierz przycisk Zatwierdź. Na ekranie powinny pojawić się nowe pola do uzupełnienia.
- REPREZENTANT (OSOBA PRAWNA)
Podaj dane firmy, która będzie reprezentantem. Wybierz jedną z trzech możliwości (ID SISC, NIP, EORI) i wpisz numer identyfikacyjny firmy, a następnie wybierz przycisk Zatwierdź. Na ekranie powinny pojawić się dane firmy i nowe pola do uzupełnienia.
Wypełnij obowiązkowe pola, czyli oznaczone czerwoną gwiazdką.
- Czy pełnomocnictwo zostało udzielone w ramach substytucji? – wybierz:
- TAK, jeśli Twoje pełnomocnictwo zostało udzielone przez innego pełnomocnika w ramach pełnomocnictwa dalszego.
- NIE, jeśli pełnomocnictwo udzielone dla Ciebie podpisuje osoba (lub osoby) uprawniona ustawowo do reprezentacji firmy (np.: Właściciel).
- Pełnomocnictwo udzielone bezterminowo – zaznacz, jeśli:
- Pełnomocnictwo udzielone dla Ciebie jest bezterminowe,
- Jesteś Właścicielem lub osobą uprawnioną do samodzielnej reprezentacji firmy.
- Data początku obowiązywania – wybierz z kalendarza datę:
- Udzielenie pełnomocnictwa dla Ciebie,
- Datę wypełnienia wniosku, jeśli jesteś Właścicielem lub osobą uprawnioną do samodzielnej reprezentacji firmy.
- Data końca obowiązywania – uzupełnij, jeśli
- nie zaznaczyłeś checkbox’a Pełnomocnictwo udzielone bezterminowo, czyli pełnomocnictwo udzielone dla Ciebie jest wystawione na czas określony,
- chcesz usunąć reprezentanta – wybierz z kalendarza datę końca obowiązywania reprezentacji.
- UPRAWNIENIA, wybierz uprawnienia właściwe dla usług, z których będziesz korzystać – patrz opis Uprawnienia na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Pamiętaj, że wszystkie uprawnienia rozszerzone i uprawnienia do systemów, które wybierzesz w formularzu wniosku WPE0001 na PUESC, muszą być wpisane wprost do twojego upoważnienia. Szczegóły znajdziesz w zakładce Co powinieneś wiedzieć.strona otwiera się w nowym oknie
Możesz wskazać kilku reprezentantów. W tym celu wybierz przycisk Dodaj.
Po dodaniu wszystkich reprezentantów wybierz przycisk Dalej.
UWAGA!
Sprawdź dodatkowe informacje:
- Na karcie ZAŁĄCZNIKI możesz dodać załącznik do składanego wniosku, w tym celu wybierz przycisk Dodaj.
- Jeśli chcesz dodać załącznik bezpośrednio z komputera – wskaż opcję „Załącz plik z dokumentem”, a następnie „Wybierz plik” i wskaż jego zawartość z rozwijanej listy „Rodzaj załączanego dokumentu”,
- Jeśli chcesz dodać zarejestrowany wcześniej e-Dokument – wskaż opcję „Wybierz istniejący e-Dokument” i podaj jego numer w polu „Wybierz e-Dokumentu” – sprawdź, co musisz wiedzieć w Zarządzaj e-Dokumentami.strona otwiera się w nowym oknie
- Wybierz przycisk Zakończ i utwórz dokument.
Jeżeli na końcu wniosku w czerwonej ramce wyświetli się informacja o błędach, to popraw dane we wskazanych polach i wygeneruj dokument ponownie.
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i podpisz wniosek.
Wniosek możesz podpisać jednym z trzech sposobów:
- podpisem kwalifikowanym,
- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego,
- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego.
KROK 3
Wyślij wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
KROK 4
Sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)
- W zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
sprawdź, czy otrzymałeś Urzędowe Poświadczenie Odbioru z przyjęciem do przetwarzania.
UPO potwierdza, że złożyłeś formularz w formie elektronicznej.
- Dopóki nie obsłużymy twojego wniosku, sprawa w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
będzie miała status „w toku”.
KROK 5
Sprawdź, czy otrzymałeś potwierdzenie rejestracji reprezentacji w SISC
W zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
odszukaj dokument „Potwierdzenie rejestracji reprezentacji w SISC” lub „Informacja o konieczności uzupełnienia braków” i przeczytaj jego treść.
W tym celu zaznacz go i wybierz opcję „Podgląd Dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd Załączników”.
UWAGA!
Jeżeli otrzymałeś dokument o nazwie: „Informacja o konieczności uzupełnienia braków", to zapoznaj się z jego treścią i dostarcz brakujące dokumenty.