Aby zmienić dane firmy przygotuj:
- login i hasło do portalu,
- numer ID SISC lub nazwę firmy,
- dane, które zamierzasz zmienić,
- podpis elektroniczny (certyfikat celny, podpis kwalifikowany lub profil zaufany).
Wniosek przed wysłaniem musisz podpisać.
Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.strona otwiera się w nowym oknie
- Powiąż osobę z firmą – sprawdź, jak to zrobić w usłudze Powiąż reprezentanta z firmą.strona otwiera się w nowym oknie
Pamiętaj!
Aby móc dokonać zmian danych firmy, musisz mieć nadane na PUESC uprawnienie rozszerzone Aktualizacja danych podmiotu.
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
Wypełnij formularz wniosku
- Wybierz kontekst firmy, której dane chcesz zmienić:
- wybierz w pierwszym powiązaniu firmę, której dane chcesz zmienić.
Jeśli jesteś pracownikiem agencji celnej:
- wybierz w pierwszym powiązaniu firmę, np. agencję celną, z którą jesteś powiązany,
- wybierz w drugim powiązaniu firmę, z którą powiązana jest twoja agencja celna.
Jeśli masz problem z wybraniem kontekstu, zajrzyj do pytania nr 6strona otwiera się w nowym oknie w sekcji Najczęściej zadawane pytania (FAQ).strona otwiera się w nowym oknie
- Następnie wybierz zakładkę „Formularze” i wyszukaj formularz wniosku WRP0002 Aktualizacja danych firmy [SZPROT].strona otwiera się w nowym oknie
- System automatycznie udpostępni jedną z dwóch wersji formularza wniosku:
- w jednej wersji system pokaże najpierw kartę CEL AKTUALIZACJI, na której musisz zaznaczyć z jakiego powodu wnioskujesz o aktualizację, np. jesli chcesz zmodyfikować podstawowe dane podmiotu, zaznacz pierwszy klawisz "Chcę zmodyfikować podstawowe dane podmiotu". Możesz wskazać kilka powodów zaznaczając więcej niż jeden klawisz,
- w drugiej wersji system pokaże od razu cały formularz, w którym będziesz musiał zweryfikować i zaktualizować wszystkie dane.
- Używając przycisku Dalej, przejdź na następne karty i zmień lub uzupełnij dane.
- Wypełnij formularz.
Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w podpowiedź „i”.
- Wygeneruj dokument (wniosek) i przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i podpisz wniosek.
Możesz to zrobić na trzy sposoby:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.
KROK 3
Wyślij wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
KROK 4
Odbierz UPO
Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru z przyjęciem do przetwarzania).
UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej. Wysłany przez ciebie wniosek będzie obsługiwany w systemie.
Dopóki nie obsłużymy twojego wniosku, sprawa w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
będzie miała status „w toku”.
UWAGA! Wysłany przez ciebie wniosek będzie weryfikowany w systemie. Może to potrwać kilka dni.
KROK 5
Odbierz potwierdzenie aktualizacji danych firmy
Przejdź do zakładki:
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
Sprawdź, czy otrzymałeś dokument Potwierdzenie aktualizacji danych podmiotu. Zapoznaj się z nim – zaznacz go i wybierz „Podgląd dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd załączników”.
UWAGA! Potwierdzenie otrzymasz dopiero po zakończeniu obsługi wniosku przez prowadzącego sprawę.
Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony przez prowadzącego sprawę, to w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy pojawi się dokument „Informacja o konieczności uzupełnienia braków”. Aby się z nim zapoznać – wykonaj kolejno następujące działania:
- wybierz „Podgląd dokumentu”,
- wybierz zakładkę „Podgląd załączników”,
- przeczytaj informację.
Uzupełnij braki zgodnie z treścią informacji.
Wniosek zostanie rozpatrzony po uzupełnieniu braków.