Pomoc

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w:

Jeżeli nie znalazłeś tam potrzebnej informacji, skorzystaj z pomocy konsultantów Help Desk SISC poprzez zintegrowany z PUESC portal Centralny Service Desk (CSD), pocztę elektroniczną lub telefonicznie.

Aby skorzystać z CSD, musisz posiadać konto na portalu PUESC.

Zalecamy tę formę kontaktu - pozwala ona na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia.

Jak skorzystać z Help Desk SISC poprzez CSD

Jeśli chcesz wysłać zgłoszenie przez portal CSD:

  1. Zaloguj się na PUESC.
  2. Z górnego menu wybierz POMOC, a następnie Help Desk SISC - portal CSD dla zalogowanych użytkowników.
  3. Przejdź do portalu CSD (strona otwiera się w nowym oknie).
  4. W portalu CSD z menu bocznego wybierz Nowe zgłoszenie.
  5. Z Katalogu usług wybierz usługę, dla której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe.
  6. Po wyborze usługi wybierz klasyfikację - pozwoli ci to bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie.
  7. Po otwarciu formularza zgłoszenia w polu Opis zgłoszenia opisz swój problem.
  8. Jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko, kliknij w przycisk Kontynuuj.
  9. Teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje, które ułatwią nam rozwiązanie problemu). Możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
  10. Kliknij przycisk Zgłoś, wówczas zgłoszenie niezwłocznie trafi do konsultantów Help Desk SISC, a ty otrzymasz:
    • informację o treści „Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987” (przykładowy numer),
    • wiadomość e-mail, która potwierdza rejestrację zgłoszenia.
  11. Jeśli konsultant Help Desk obsłuży twoje zgłoszenie, otrzymasz wiadomość e-mail, która potwierdzi rozwiązanie zgłoszenia.

Uwaga!

Wszystkie mailowe powiadomienia CSD wysyłane są z adresu pomoc.informatyczna@mf.gov.pl.

Wiadomości z portalu CSD otrzymasz na adres e-mail, który jest twoim loginem do środowiska produkcyjnego PUESC.

Jakie informacje podać w wiadomości e-mail

  1. W temacie wiadomości:
  • wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie,
  • wpisz skróconą nazwę systemu.

Jeżeli problem dotyczy formularza interaktywnego, to skróconą nazwę systemu znajdziesz w nazwie formularza w nawiasie, np. [ZEFIR2].

  1. W treści wiadomości:
  • opisz problem w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje,
  • możesz również dodać załączniki, które pomogą ustalić przyczynę problemu.

Na jaki adres wysłać wiadomość e-mail

Adres e-mail, na który należy przesłać zgłoszenie, zależy od rodzaju systemu informatycznego, który odpowiada za wdrożenie danej usługi i/lub formularza:

System NCTS2

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach związanych z tranzytem towarów i wykorzystaniem systemu NCTS2 – wyślij wiadomość na adres e-mail ncts.hd@mf.gov.pl.

System EMCS PL2

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawach związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi i wykorzystaniem systemu EMCS PL2 – wyślij wiadomość na adres e-mail emcs.hd@mf.gov.pl.

System e-TOLL

Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL (strona otwiera się w nowym oknie) w sekcji "Pomoc - Help Desk i FAQ".
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie związanym z przekazywaniem poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT – napisz na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl.
W innych sprawach skontaktuj się ze wsparciem systemu e-TOLL:

Inne systemy lub usługi

Jeśli masz konto na PUESC i przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl.

Jeśli nie masz konta na PUESC:

Uwaga!

Wyślij zgłoszenie z adresu e-mail, który jest twoim loginem do środowiska produkcyjnego PUESC.

Jeśli wyślesz zgłoszenie z nieprawidłowego adresu e-mail, zostanie ono automatycznie odrzucone.

Informacje ogólne

Zanim zadzwonisz, sprawdź:

  • czy dla danej usługi świadczymy wsparcie telefoniczne (dla niektórych usług przewidziane jest jedynie wsparcie przez CSD),
  • pod jaki numer telefonu zadzwonić – ogólny czy dedykowany (dla niektórych usług uruchomiliśmy dedykowane wsparcie).

Informacje na ten temat znajdziesz w FAQ.

Uwaga! Wsparcie telefoniczne świadczymy tylko w języku polskim.

W jakich godzinach możesz dzwonić

Konsultanci Help Desk SISC czekają całodobowo z wyjątkiem przerwy technicznej w godzinach 21.00-22.00.

Gdzie zadzwonić

Jeśli potrzebujesz wsparcia telefonicznego przez konsultantów Help Desk, zadzwoń:

z telefonu komórkowego – pod numer: +48 22 330 03 30

z telefonu stacjonarnego – pod numer: +48 801 055 055

z zagranicy – pod numer: +48 22 330 03 30

Wsparcie telefoniczne dla aplikacji e-TOLL PL

Jeśli potrzebujesz wsparcia telefonicznego przez konsultantów Help Desk w zakresie:

  • przekazywania poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT – zadzwoń:
    z telefonu komórkowego – pod numer: +48 22 330 03 30
    z telefonu stacjonarnego – pod numer: +48 801 055 055
    z zagranicy – pod numer: +48 22 330 03 30
  • płatności za przejazd po płatnych odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA: A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica – zadzwoń pod numer: +48 22 24 337 77
  • innych spraw – zadzwoń pod numer: +48 22 24 337 77.

Uwaga! Szczegółowe informacje o wsparciu dla aplikacji e-TOLL PL znajdziesz w sekcji "Pomoc - Help Desk i FAQ" w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL.

 

W jakich sprawach możesz się zgłosić do Help Desk SISC

  1. Zgłaszanie błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC
    Podstawowe informacje znajdziesz w opisach usług - przejdź do interesującej cię usługi z Katalogu usług (zakładka USŁUGI w menu górnym). lnformacje o usługach udostępnianych kanałem webservice (usługi sieciowe) znajdziesz w sekcji dedykowanej dla tej usługi (zakładka USŁUGI SIECIOWE w menu górnym).

  2. Uzyskanie pomocy w zakresie:

    • zmiany adresu e-mail na koncie PUESC, gdy nie pamiętasz hasła podstawowego i/lub hasła awaryjnego,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • ustalenia jednorazowego hasła do migracji konta, aby uzyskać zaawansowany poziom dostępu (uzyskanie numeru ID SISC),
    • zawieszenia, odwieszenia lub unieważniania certyfikatów celnych.

Uwaga! Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy - dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi, a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

Czas obsługi zgłoszeń przez Help Desk SISC

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco,  maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków wymagająca wiedzy specjalistycznej bądź technicznej  w dni robocze od 7:30 do 15:30 maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Informację na temat pomocy Help Desk SISC przy konkretnych usługach znajdziesz w FAQ.

Jak złożyć reklamację

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia. Zrobisz to przez portal CSD.

Zaloguj się do Help Desk SISC

Uwaga! Reklamacje w sprawach wykonania płatności online możesz złożyć operatorowi szybkich płatności. Informacje o tym znajdziesz na stronie Krajowej Izby Rozliczeniowej (strona otwiera się w nowym oknie).