Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL

Usługa skierowana jest do Ciebie, jeśli przewozisz towary w ramach systemu SENT i chcesz przekazywać dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL

Pobierz i zainstaluj aplikację

Zarejestruj się w Internetowym Koncie Klienta

KROK 1

Uruchom aplikację i skonfiguruj przejazd

KROK 3

Rozpocznij/zakończ przekazywanie danych

Przygotuj:

  • numer referencyjny zgłoszenia SENT
  • skonfigurowaną aplikację e-TOLL PL na swoim urządzeniu

UWAGA – jeżeli nie masz jeszcze zainstalowanej i skonfigurowanej aplikacji i nie zarejestrowałeś się w Internetowym Koncie Klienta dla e-TOOL PL skorzystaj z Portalu e-TOLL http://www.etoll.gov.pl (strona otworzy się w nowym oknie)  

Pomoc do instalacji, konfiguracji oraz rejestracji w IKK e-TOLL:

  • telefonicznie pod numerem +48 22 521 10 10 lub 800 101 101,
  • mailowo na adres kontakt@etoll.gov.pl.

KROK 1

Uruchom aplikację i skonfiguruj przejazd SENT

  1. Typ przejazdu - wybierz opcję Przejazd SENT
  2. Konfiguracja przejazdu: Realizowanie przejazdu wybierz opcję Aplikację mobilną na telefonie i potwierdź
    1. jeżeli wybierzesz ZSL lub OBU a następnie wybierzesz zgłoszenie SENT, które chcesz monitorować i rozpoczniesz przejazd, to w szczegółach przejazdu będziesz mógł sprawdzić status ZSL lub OBU, które zostały  wskazane w zgłoszeniu SENT, jako urządzenia główne. W takim statusie Aplikacja nie będzie przekazywała danych geolokalizacyjnych.
  3. zaznacz numer referencyjny zgłoszenia SENT, który ma być monitorowany podczas przejazdu

UWAGA: Lista zleceń SENT będzie dostępna dopiero, gdy zostaną zarejestrowane zlecenia SENT w formularzu SENT 105 na  PUESC

KROK 2

Rozpocznij / Realizuj / Zakończ

  • rozpocznij przekazywanie danych geolokalizacyjnych – kliknij „rozpocznij przejazd”,
  • realizacja przejazdu - w trakcie przejazdu zwracaj uwagę na kolor ikon. Jeśli którakolwiek z nich pali się na inny niż zielony kolor oznacza to, że wybrany moduł nie pracuje prawidłowo. W trakcie przejazdu zawsze możesz sprawdzić prawidłowość przekazywania danych geolokalizacyjnych wybierając „szczegóły przejazdu – pokaż mapę”. Jeżeli dane geolokalizacyjne na mapie nie pokrywają się z Twoim położeniem, skontaktuj się z Centralnym Service Desk
  • zakończ przekazywanie danych geolokalizacyjnych – kliknij „zakończ przejazd”,

UWAGA: aby uzyskać informacje o przejazdach – kliknij „Historia przejazdu”.

Ikony informujące użytkownika o stanie aplikacji.

1. Ikona   informuje o poziomie naładowania baterii świadczy kolor ikony, przy czym

kolor:

  • zielony oznacza, że poziom naładowania jest nie mniejszy niż 50 %,
  • pomarańczowy oznacza, że poziom naładowania jest pomiędzy 20 a 50 % i zalecane zatrzymanie pojazdu, aby bezpiecznie podłączyć urządzenie do ładowarki,
  • czerwony oznacza, że poziom naładowania spadł poniżej 20 % i konieczne jest niezwłoczne zatrzymanie pojazdu, aby bezpiecznie podłączyć urządzenie do ładowarki.

 

2. Ikona   informuje o poziomie sygnału GPS, a tym samym o czasie, jaki upłynął od

ostatniej aktualizacji położenia urządzenia, przy czym kolor:

  • zielony oznacza poprawne działanie modułu GPS i bieżącą aktualizację położenia,
  • pomarańczowy oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 1 minuty (powyżej 10 minut dla SENT),
  • czerwony oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 15 minut (powyżej 60 minut dla SENT).

 

3. Ikona   informuje, że podczas przejazdu dane geolokalizacyjne są wysyłane

w sposób ciągły za pomocą sieci Internet do systemu koordynującego pracę aplikacji,

przy czym kolor:

  • zielony oznacza poprawną komunikację z Internetem i bieżącą aktualizację położenia,
  • pomarańczowy oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 5 minut (powyżej 10 minut dla SENT),
  • czerwony oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 15 minut (powyżej 60 minut dla SENT).

Aplikacja mobilna e-TOLL PL jest bezpłatna.

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej spróbuj skorzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL ponownie, gdy pojawi się informacja o usunięciu awarii lub zakończeniu prac serwisowych.

Informacje o niedostępności usługi oraz możliwości realizacji przewozu towarów w ramach systemu SENT w przypadku takiej niedostępności są publikowane są na stronie głównej PUESC w „Aktualnościach”.

Jeśli masz problemy z przekazywaniem danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL, skontaktuj się z Centralnym Service Desk, poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

Zaloguj się do Help Desk SISC

  • email – helpdesk-eclo@mf.gov.pl
    • w polu temat wpisz nazwę usługi,
    • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,
    • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),
  • telefon – 33 483 20 55.

 

 

W pozostałych sprawach związanych z aplikacją e-TOOL PL, w szczególności:

  • instalacją aplikacji
  • konfiguracją aplikacji
  • rejestracją aplikacji
  • aktualizacją aplikacji
  • ustawieniami aplikacji
  • przejazdami po drogach płatnych

Kontakt całodobowy:

  • telefonicznie pod numerem +48 22 521 10 10 lub 800 101 101,
  • mailowo na adres kontakt@etoll.gov.pl.

Więcej informacji dotyczących aplikacji e-TOLL PL znajdziesz na stronie http://www.etoll.gov.pl (strona otworzy się w nowym oknie)

Opis w przygotowaniu