Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.strona otwiera się w nowym oknie
- Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj dane firmy na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
Uwaga! Twoja firma musi być zarejestrowana w obszarze cła i posiadać numer EORI.
Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.strona otwiera się w nowym oknie
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień dane firmy na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
- Powiąż osobę z firmą – sprawdź, jak to zrobić w usłudze Powiąż reprezentanta z firmą.strona otwiera się w nowym oknie
Pamiętaj, że możesz powiązać bezpośrednio z firmą jedynie taką osobę, która w upoważnieniu otrzymała uprawnienie do systemu „Cyfrowa Granica”.
Z upoważnienia udzielonego pełnomocnikowi lub z oświadczenia złożonego przez pracodawcę dla pracownika musi jednoznacznie wynikać, że pełnomocnik/pracownik posiada uprawnienie do systemu „Cyfrowa Granica”.
KROK 0
- Zaloguj się na PUESC.
- Zawsze wybierz kontekst firmy.
- Jeżeli reprezentujesz kilka firm, wybierz firmę, w kontekście której chcesz korzystać z usługi.
Uwaga! Niewybranie kontekstu firmy spowoduje brak prezentacji tabeli ze statusami odpraw pojazdów po przejściu do usługi.
KROK 1
Przejdź do usługi
- Kliknij w link Sprawdź status odprawy granicznej pojazdu.strona otwiera się w nowym oknie
- Zaczekaj na odświeżenie widoku tabeli. Na ekranie wyświetli się lista pojazdów, które są w twojej dyspozycji wraz z informacjami o statusach ich obsługi. System automatycznie wyświetli informacje o statusach odpraw według ustawień domyślnych tabeli.
Uwaga! Ustawienia domyślne tabeli są określone przez administratora usługi, dlatego prezentowane w niej dane mogą pochodzić z okresu krótszego niż okres korzystania z usługi.
KROK 2
Wprowadź parametry (krok opcjonalny)
- W widoku tabeli statusów możesz wprowadzić parametry do przeglądu danych:
- Zmianę parametrów zatwierdź przyciskiem „Filtruj”.
KROK 3
Odczytaj status odprawy granicznej pojazdu
- Odczytaj status odprawy pojazdu na liście wyświetlonej na ekranie.
Jeśli nie wprowadziłeś parametrów do przeglądu danych, system wyświetli wszystkie informacje o statusach odpraw pojazdów.
Jeśli wprowadziłeś parametry do przeglądu danych (KROK 2), otrzymasz informacje w zakresie ograniczonym wprowadzonymi parametrami.
- Otrzymaną listę (opcjonalnie po zaznaczeniu opcją „checkbox” interesujących cię rekordów) możesz:
- przeszukiwać i sortować,
- wydrukować,
- zapisać jako PDF,
- przenieść do Excel lub CSV.
Uwaga! Komunikaty o zmianie statusu odprawy pojazdu możesz również otrzymywać na adres e-mail, który wskażesz w ustawieniach usługi.
Pamiętaj! Możesz dostosować ustawienia usługi do swoich potrzeb i subskrybować usługę na określony okres (1 rok lub krótszy okres).
Skorzystaj z opcji „Ustawienia” i w widoku „Zmiana ustawień usługi” podaj i zapisz:
- okres, w którym chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianie statusu odprawy,
- rodzaj statusów, o jakich chcesz być informowany,
- adres e-mail, na który chcesz otrzymywać komunikaty o zmianie statusu odprawy.
Uwaga! Na kilka dni przed wygaśnięciem okresu subskrypcji usługi zalogowanemu użytkownikowi pojawi się na stronie usługi komunikat przypominający o zbliżającym się terminie wygaśnięcia subskrypcji.
Uwaga! Przedłużenie okresu subskrypcji można wykonać w „Ustawieniach” usługi poprzez wskazanie nowej daty końcowej subskrypcji.
Pamiętaj! Powiadomienia e-mail są przekazywane zawsze na jeden adres e-mail firmy, który został wskazany „Ustawieniach”. Zmiany adresu może dokonać każdy reprezentant firmy.