Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Pamiętaj – wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podczas rejestracji w zakładce „CEL REJESTRACJI” wybierz opcję:
„Chcę powiązać się z firmą, żeby wysyłać:
Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamośćstrona otwiera się w nowym oknie
- Zarejestruj firmę – jeśli nie jest zarejestrowana. Sprawdź, jak to zrobić w usłudze Zarejestruj firmę – uzyskaj numer EORI.strona otwiera się w nowym oknie
Uwaga! Firma musi być zarejestrowana w obszarze cła i posiadać numer EORI.
Możesz sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana – skorzystaj z wyszukiwarki podmiotów udostępnionej w usłudze Sprawdź, czy firma jest zarejestrowana.strona otwiera się w nowym oknie
Jeżeli dane firmy już zarejestrowanej na PUESC są nieaktualne, skorzystaj z usługi Zmień dane firmy na PUESC.strona otwiera się w nowym oknie
- Powiąż osobę z firmą i wybierz uprawnienia do usługi AES – sprawdź, jak to zrobić w usłudze Powiąż reprezentanta z firmą.strona otwiera się w nowym oknie
Pamiętaj, że możesz powiązać z firmą jedynie taką osobę, która w upoważnieniu otrzymała uprawnienie „Zmiana kodu dostępu dla zabezpieczenia/gwarancji”.
Informacje o zabezpieczeniu może uzyskać tylko osoba fizyczna bezpośrednio powiązana z firmą, tj. właściciel, pracownik bądź pełnomocnik firmy. Pracownik agencji celnej będzie mógł uzyskać informacje o zabezpieczeniu, kiedy powiąże się bezpośrednio z firmą.
Z upoważnienia udzielonego pełnomocnikowi lub z oświadczenia złożonego przez pracodawcę dla pracownika musi jednoznacznie wynikać, że pełnomocnik/ pracownik posiada uprawnienie szczególne „Zmiana kodu dostępu dla zabezpieczenia/gwarancji”.
KROK 0
- Zaloguj się na PUESC.
- Wybierz kontekst firmy, dla której chcesz skonfigurować zabezpieczenie lub zarejestrować karnet.
KROK 1
Wypełnij formularz
- Wybierz odpowiedni formularzstrona otwiera się w nowym oknie dotyczący konfiguracji zabezpieczenia i rejestracji karnetu
- Wypełnij formularz. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
- Wygeneruj dokument i przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.strona otwiera się w nowym oknie
KROK 2
Wyślij formularz
- Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.strona otwiera się w nowym oknie
Zaznacz wygenerowany dokument i wybierz przycisk "Wyślij".
Dokument nie wymaga podpisu.
- Dokument będzie widoczny w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumentystrona otwiera się w nowym oknie
w kolumnie „Status Dokumentu” uzyska status „Zakończony”.
KROK 3
Odbierz informację zwrotną
- Odśwież ekran i sprawdź, czy odpowiedź zwrotna pojawiła się w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumentystrona otwiera się w nowym oknie
- W kolumnie „Nazwa własna dokumentu” powinno pojawić się „odpowiedz_nazwa_formularza”.
- Po wybraniu odpowiedzi za pomocą przycisku "Podgląd dokumentu" uzyskasz rezultat działania.