Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
Pamiętaj – musisz podpisać deklarację w sposób określony w KROKU 2.
KROK WSTĘPNY
Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz "PODSTAWOWY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Deklarację możesz również złożyć, jeśli posiadasz konto z rozszerzonym zakresem uprawnień.
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
Wypełnij formularz O-EMIS
- Wybierz na PUESC formularz deklaracji OEMIS (1) - Informacja - obowiązuje od 01.01.2019 [ZEFIR2]strona otwiera się w nowym oknie
- Wypełnij formularz. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
- Wygeneruj dokument (deklarację) i przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
KROK 2
Podpisz deklarację
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
- kwotą przychodu (z Twojego PIT) za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok przesłania deklaracji.
KROK 3
Wyślij deklarację
- W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij deklarację.
- Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
UPO potwierdza, że złożyłeś deklarację w formie elektronicznej i możesz zapłacić zadeklarowany podatek tradycyjnym przelewem. Wysłana przez ciebie deklaracja będzie weryfikowana w systemie.
KROK 4
Możesz to zrobić na dwa sposoby:
-
za pomocą e-Płatności. Więcej dowiesz się w opisie usługi Zapłać należności poprzez e-Płatnościstrona otwiera się w nowym oknie
UWAGA! Opłata online zostanie powiększona o prowizję w wysokości 59 gr.
- przelewem tradycyjnym (PRZELEW do US).
Więcej dowiesz się w sekcji Ile zapłacisz.