Logowanie do konta PUESC

Na PUESC możesz zalogować się bezpośrednio z użyciem loginu i hasła ustalonego w trakcie rejestracji.

PUESC wykorzystuje ponadto ogólnodostępne metody logowania do serwisów administracji publicznej.

Aby zalogować się na PUESC:

  • użyj przycisku „Zaloguj się” na stronie głównej portalu,
  • wybierz ścieżkę logowania bezpośrednio na PUESC z użyciem loginu i hasła, lub
  • wybierz inne sposoby logowania.

Zaloguj się

Zapoznaj się z dodatkowymi informacjami:

Bezpośrednie logowanie na PUESC

Wprowadź login i hasło, które podałeś podczas rejestracji konta, a następnie potwierdź przyciskiem „Zaloguj się”.

Uwaga! Jeżeli nie pamiętasz hasła, to w oknie logowania wybierz opcję "Nie pamiętasz hasła?", a następnie w oknie odzyskiwania hasła podaj swój adres e-mail (login) oraz poprawnie wprowadź kod z obrazka. Wprowadzone dane zatwierdź przyciskiem "Wyślij".  Jeżeli dane zostały wprowadzone poprawnie, to otrzymasz wiadomość zawierającą link do zresetowania hasła i instrukcję postępowania w celu odzyskania dostępu do PUESC.

Inne sposoby logowania

Jeżeli wybierzesz ścieżkę logowania innymi sposobami to:

  • zostaniesz przekierowany na stronę logowania do serwisów resortu finansów: Login.mf.gov.pl – logowanie z użyciem profilu zaufanego, e-dowodu, bankowości elektronicznej lub aplikacji mObywatel,
  • postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Zaloguj się

Uwaga! Aplikacja mObywatel to cyfrowy portfel na dokumenty i usługi. Umożliwia również logowanie do serwisów administracji publicznej. Jest dostępna na urządzenia z systemem Android i iOS. O aplikacji dowiesz się więcej w serwisie GOV.PL (strona otwiera się w nowym oknie).

Aplikację możesz pobrać w sklepach App Store i Google Play (strony otwierają się w nowych oknach):

Logo sklepu App Store  Rysunek przedstawia logo sklepu internetowego Apple. Kliknięcie w logo przeniesie cię do sklepu, gdzie możliwe będzie pobranie aplikacji na urządzenie mobilne z systemem iOS.   Logo sklepu internetowego Google  Rysunek przedstawia logo sklepu internetowego Google. Kliknięcie w logo przeniesie cię do sklepu, gdzie możliwe będzie pobranie aplikacji na urządzenie mobilne z systemem Android.

Jeżeli w trakcie logowania trzykrotnie wprowadzisz nieprawidłowe hasło, to dostęp do konta PUESC zostanie zablokowany na 30 minut. Po tym czasie automatycznie przywrócona zostanie możliwość zalogowania się na PUESC.

Jeżeli nie możesz czekać, to skorzystaj z telefonicznej pomocy konsultantów Help Desk SISC.

Przygotuj następujące dane:

  • adres e-mail (login twojego konta na PUESC),
  • PESEL (jeżeli nie posiadasz PESEL, to przygotuj nr dokumentu, który wskazałeś podczas rejestracji na PUESC).

Zadzwoń do Help Desk SISC i podaj te dane konsultantowi. Zostaniesz poproszony o swoje imię i nazwisko, ponieważ do ciebie przypisany jest login konta na PUESC.

Konto zostanie odblokowane przez konsultanta i przywrócona zostanie możliwość zalogowania się na PUESC.

  • zaloguj się na PUESC,
    Zaloguj się
  • przejdź do zakładki „Mój pulpit”, a następnie „Moje dane”,
  • zmień login (adres e-mail), używając przycisku "Edytuj dane",
  • użyj przycisku „Zapisz dane”.

Jeżeli nie masz dostępu do konta e-mail, którego adres został użyty do założenia konta na PUESC (login PUESC), oraz nie pamiętasz hasła do konta PUESC, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

Nie masz podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego:

  • udaj się z dokumentem potwierdzającym twoją tożsamość do siedziby najbliższego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego lub oddziału celnego - adresy jednostek celno-skarbowych znajdziesz w serwisie Podatki.gov.pl (strona otwiera się w nowym oknie).

Masz podpis kwalifikowany lub profil zaufany:

  1. we wniosku o nadanie nowego loginu do konta PUESC podaj:
  • swoje dane osobowe: imię, nazwisko,
  • konto e-mail (login PUESC), do którego utracony został dostęp oraz
  • nowy adres e-mail, który będzie nowym loginem do konta na PUESC,

         wniosek może wyglądać tak:

Jan Kowalski                                                                     miejscowość, data ……………….

adres (opcjonalnie)

                                                                                              Krajowa Administracja Skarbowa

                                                                                              Administracja PUESC

Utraciłem dostęp do konta e-mail …….…..@..............  , którego adres wskazałem przy rejestracji jako login konta na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).

W związku z powyższym proszę o zmianę dotychczasowego adresu e-mail na następujący ………………@................. . Nowego adresu będę używał jako loginu konta na PUESC.

                                                                                             

Jan Kowalski

                                                               podpisano elektronicznie

  1. wniosek podpisz elektronicznie:
  2. podpisany wniosek dołącz do wiadomości e-mail – ważne:
    • w temacie wiadomości wpisz koniecznie: ZMIANA LOGINU PUESC PROCEDURA SPECJALNA,
      Uwaga! Temat wiadomości e-mail musi być identyczny - skopiuj go.
    • w treści wiadomości wpisz: Proszę o zmianę adresu e-mail dla (podaj swoje imię i nazwisko oraz rok urodzenia),
  3. wiadomość z załącznikiem wyślij na adres: helpdesk-eclo@mf.gov.pl 
  4. w ciągu 24 godzin otrzymasz:
    • pierwszą wiadomość e-mail o zarejestrowaniu zgłoszenia w serwisie Centralny Service Desk (CSD) – w wiadomości znajdzie się numer zgłoszenia (ZGL),
    • drugą wiadomość e-mail o zamknięciu zgłoszenia – w wiadomości będzie zawarte rozwiązanie problemu,
    • trzecią wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym – tytuł: PUESC: Zmiana adresu e-mail,
  5. w celu zmiany adresu e-mail (loginu PUESC) postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w treści otrzymanego rozwiązania oraz w wiadomości z linkiem aktywacyjnym.

Jeżeli po zastosowaniu opisanych działań w dalszym ciągu nie będziesz mógł zalogować się do konta na PUESC, zadzwoń do Help Desk SISC. Podaj numer zgłoszenia (ZGL), który otrzymałeś w pierwszej wiadomości e-mail.

Możesz dostosować do swoich potrzeb wygląd strony – w szczególności wielkość czcionki i kontrast.

Dostępne są informacje o usługach i aktualności. Możesz zapoznać się z wykazem formularzy, jednak poszczególne formularze nie są dostępne.

Zawsze możesz wrócić na stronę główną. Kliknij w logo PUESC lub w pierwszy link „PUESC” w ścieżce okruszków.

Z informacji podanych w ścieżce dowiesz się, w którym miejscu portalu jesteś.

Wygląd fragmentu strony głównej portalu  Na rysunku widać, jak dostosować wygląd strony do swoich potrzeb oraz gdzie znajduje się przycisk logowania. Pokazane jest logo portalu z informacją, że na stronę główną zawsze można wrócić klikając na logo. Pokazane jest usytuowanie ścieżki z której wiadomo, w którym miejscu portalu jesteś.

Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, to w zakładce Pomoc znajdziesz:

  • informacje o działaniu serwisu PUESC,
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ),
  • informacje kiedy i jak skorzystać ze wsparcia konsultantów Help Desk SISC lub Krajowej Informacji Skarbowej.

W stopce strony głównej znajdziesz m.in.:

  • podstawowe informacje o PUESC – jak zacząć i jak korzystać z serwisu,
  • regulamin korzystania z PUESC,
  • deklarację dostępności serwisu puesc.gov.pl,
  • politykę prywatności Ministerstwa Finansów,
  • klauzule przetwarzania danych osobowych (RODO),
  • podstawowe informacje o Systemie Informacyjnym Skarbowo-Celnym (SISC) i prowadzonych pracach nad jego rozwojem.

Dodatkowe informacje znajdziesz, jeśli klikniesz w logo Unii Europejskiej, Funduszy Europejskich, Ministerstwa Finansów lub Krajowej Administracji Skarbowej.

Możesz korzystać z tych elementów, które są dostępne przed zalogowaniem.

Dodatkowo masz dostęp do swojego pulpitu, do wybranych formularzy oraz do wybranych komunikatów na stronie Aktualności.

W nagłówku strony głównej zobaczysz swoje imię i nazwisko. To oznacza, że zalogowałeś się poprawnie. W tym miejscu także wylogujesz się z konta na PUESC.

Wygląd fragmentu strony głównej portalu  Na rysunku zaznaczone zostały  nowe elementy, które widać po zalogowaniu się na konto. Są to dane użytkownika oraz  miejsce dostępu do jego pulpitu na portalu.

Dodatkowe informacje o udostępnionych funkcjonalnościach twojego pulpitu znajdziesz w zakładce „Mój pulpit, moje dokumenty – jak korzystać z PUESC”.