Kanały komunikacji - formularze i usługi sieciowe
Na PUESC:
- złożysz zgłoszenie, deklarację, informację lub wniosek w celu wykonania czynności określonych w przepisach prawa celnego lub podatkowego,
- uzyskasz pozwolenie, zezwolenie, zgodę, decyzję, zaświadczenie lub inny dokument organu celnego lub podatkowego określający sposób załatwienia sprawy,
- zapłacisz online należności wynikające z tych dokumentów,
- wyszukasz firmę lub osobę w udostępnionych rejestrach publicznych.
Udostępniamy różne kanały komunikacji – sposoby wymiany informacji pomiędzy klientami i organami KAS.
W celu załatwienia sprawy w urzędzie obsługującym organ celny lub podatkowy:
- udostępniamy formularze interaktywne do wypełnienia,
- odbieramy komunikaty (zgłoszenia, wnioski, itp.) przekazywane poprzez kanał webservice z twojego systemu zintegrowanego z PUESC i wysyłamy komunikaty z PUESC do twojego systemu (interfejs niewizualny, usługi sieciowe),
- odbieramy dokumenty utworzone poza PUESC i przesyłane pocztą elektroniczną, przygotowane zgodnie z udostępnionymi specyfikacjami (kanał e-mail),
- udostępniamy dedykowane aplikacje w celu utworzenia w nich wymaganych dokumentów i umożliwiamy umieszczenie tych dokumentów na koncie (wczytanie dokumentu),
- na twoim pulpicie udostępniamy dokumenty elektroniczne przygotowane i podpisane przez organy celne i podatkowe.
Uwaga! Poprzez PUESC możesz przesyłać pisma w formie elektronicznej tylko we wskazany sposób. Skan podpisanego odręcznie dokumentu papierowego nie jest dokumentem elektronicznym.