Uzyskaj lub unieważnij certyfikat celny
Usługa skierowana jest do użytkowników portalu PUESC, którzy posiadają:
- numer ID SISC,
- konto z rozszerzonym zakresem uprawnień.
Dzięki usłudze uzyskasz lub unieważnisz certyfikat celny potrzebny do podpisywania dokumentów, wniosków i komunikatów wysyłanych w formie elektronicznej do systemów skarbowo-celnych na PUESC.
UWAGA! Aby użyć podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu celnego, możesz skorzystać z programu CertSign.
Certyfikat celny wydaje Centrum Certyfikacji Ministerstwa Finansów (CCK MF).
Zapoznaj się z dokumentami:
- Instrukcja postępowania w celu uzyskania certyfikatu celnego oraz wykonania podpisu elektronicznego – plik pdf (3,7 MB)
- Procedura wydania certyfikatu przez Centrum Certyfikacji Ministerstwa Finansów (CCK MF) dla użytkowników PUESC – plik pdf (187 KB)
- Polityka Certyfikacji Centrum Certyfikacji Ministerstwa Finansów – plik pdf (217 KB)
- Procedura Zawieszenia/Unieważnienia Certyfikatu – plik pdf (121 KB)