Pamiętaj – musisz podpisać deklarację w sposób określony w KROKU 2.
KROK WSTĘPNY
Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś
Uwaga! Deklarację możesz złożyć, posiadając zarówno „PODSTAWOWY ZAKRES UPRAWNIEŃ”, jak i „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
KROK 0
Zaloguj się Zaloguj się na PUESC
KROK 1
Wypełnij formularz AKC-PA
- Wybierz na PUESC formularz deklaracji AKC-PA (8) -Deklaracja - obowiązuje od 01.04.2022 [ZEFIR2]
- Wypełnij formularz. Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w ikonę (przycisk) „i”.
- Wygeneruj dokument (deklarację) i przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki.
KROK 2
Podpisz deklarację
Możesz to zrobić na 4 sposoby:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
- kwotą przychodu (z Twojego PIT) za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok przesłania deklaracji,
- profilem zaufanym.
KROK 3
Wyślij deklarację
- W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij deklarację.
- Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
UPO potwierdza, że złożyłeś deklarację w formie elektronicznej i możesz zapłacić zadeklarowany podatek tradycyjnym przelewem. Wysłana przez ciebie deklaracja będzie weryfikowana w systemie.
KROK 4
Zapłać akcyzę
Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- za pomocą e-Płatności:
- przelewem tradycyjnym (PRZELEW do US)
Więcej dowiesz się w sekcji Ile zapłacisz.