Aby usunąć dane firmy, przygotuj:
- login i hasło do portalu,
- numer ID SISC firmy,
- podpis elektroniczny (certyfikat celny, podpis kwalifikowany lub profil zaufany).
Wniosek przed wysłaniem musisz podpisać.
Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.
KROK WSTĘPNY
- Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Uwaga! Wybierz „ROZSZERZONY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.
Podpisz wniosek rejestracyjny. Jeśli wyślesz niepodpisany wniosek, będziesz musiał osobiście potwierdzić swoją tożsamość.strona otwiera się w nowym oknie
- Dane firmy może usunąć osoba uprawniona do jej reprezentowania. Wniosek dostępny jest po zalogowaniu jako osoba fizyczna.
Jeśli jesteś powiązany z firmą i posiadasz uprawnienie rozszerzone Aktualizacja danych podmiotu, przyspieszy to obsługę wniosku.
KROK 0
Zaloguj się na PUESC.
KROK 1
- Następnie wybierz zakładkę „Formularze” i wyszukaj formularz wniosku WRP0003 Dezaktywacja danych firmy [SZPROT].strona otwiera się w nowym oknie
- Wypełnij formularz.
Skorzystaj z podpowiedzi przypisanych do niektórych pól formularza – znajdziesz je, klikając w podpowiedź „i”.
- Wygeneruj dokument (wniosek) i przejdź do zakładki
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
KROK 2
Podpisz wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i podpisz wniosek.
Możesz to zrobić na trzy sposoby:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- zaawansowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu celnego,
- podpisem zaufanym składanym za pomocą profilu zaufanego.
KROK 3
Wyślij wniosek
W zakładce
Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki
zaznacz i wyślij wniosek.
KROK 4
Odbierz UPO
Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
i sprawdź, czy otrzymałeś UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru z przyjęciem do przetwarzania).
UPO potwierdza, że złożyłeś wniosek w formie elektronicznej. Wysłany przez ciebie wniosek będzie obsługiwany w systemie.
Dopóki nie obsłużymy twojego wniosku, sprawa w zakładce
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy
będzie miała status „w toku”.
UWAGA! Wysłany przez ciebie wniosek będzie weryfikowany w systemie. Może to potrwać kilka dni.
KROK 5
Odbierz potwierdzenie dezaktywacji firmy
Przejdź do zakładki
Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Dokumenty
Sprawdź, czy otrzymałeś dokument Potwierdzenie dezaktywacji podmiotu. Zapoznaj się z nim – zaznacz go i wybierz „Podgląd dokumentu”, a następnie zakładkę „Podgląd załączników”.
UWAGA! Potwierdzenie otrzymasz dopiero po zakończeniu obsługi wniosku przez prowadzącego sprawę.
Jeżeli wniosek, nie może zostać rozpatrzony przez prowadzącego sprawę, to w zakładce Mój pulpit | Moje sprawy i dokumenty | Sprawy pojawi się dokument „Informacja o konieczności uzupełnienia braków”. Aby się z nim zapoznać – wykonaj kolejno następujące działania:
- wybierz „Podgląd dokumentu”,
- wybierz zakładkę „Podgląd załączników”,
- przeczytaj informację.
Uzupełnij braki zgodnie z treścią informacji.
Wniosek zostanie rozpatrzony po uzupełnieniu braków.