Sprawdź status rejestracji podmiotu olejowego i urządzeń grzewczych

Usługa skierowana jest do ciebie, jeśli jesteś:

  • podmiotem wysyłającym i planujesz przewóz paliwa opałowego,

  • przewoźnikiem,

  • podmiotem sprzedającym paliwo opałowe (bez przewozu).

Dzięki usłudze sprawdzisz, czy nabywca paliwa opałowego jest zarejestrowanym podmiotem olejowym i ma zarejestrowane urządzenia grzewcze.

Z usługi skorzystasz za pomocą dedykowanego formularza.

Załóż konto

Zaloguj się

KROK 1

Wypełnij formularz SENT407

KROK 2

Wyślij formularz

KROK 3

Odczytaj status podmiotu i urządzeń

Przed wypełnianiem formularza przygotuj numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu odbierającego lub nabywającego paliwo opałowe.

KROK WSTĘPNY

Załóż konto na PUESC – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Uwaga! Wybierz „PODSTAWOWY ZAKRES UPRAWNIEŃ”.

Uwaga! Linki w sekcji "Usługa krok po kroku" otwierają się w nowych oknach przeglądarki.

KROK 0

Zaloguj się na PUESC.

KROK 1

Wypełnij formularz SENT407

  1. Wybierz na PUESC formularz SENT407 - Sprawdzenie statusu rejestracji [SENT]strona otwiera się w nowym oknie
  2. Wypełnij formularz.

KROK 2

Wyślij formularz

Wybierz przycisk [Zatwierdź].

KROK 3

Odczytaj status podmiotu i urządzeń

Na ekranie wyświetli się odpowiedź z systemu. Odczytaj przekazane informacje – dzięki nim dowiesz się, czy nabywca paliwa opałowego jest zarejestrowanym podmiotem olejowym i ma zarejestrowane urządzenia grzewcze.

Jeśli:

  • jesteś przewoźnikiem,

  • dostawa paliw opałowych następuje do miejsca, w którym znajdują się urządzenia grzewcze niestacjonarne,

to przed rozpoczęciem przewozu towarów musisz uzupełnić zgłoszenie o numer lub numery identyfikacyjne tych urządzeń (art. 5 ust. 4a ustawy SENT).

SENT407 - Sprawdzenie statusu rejestracji [SENT]

Formularz sprawdzenia statusu rejestracji podmiotu olejowego oraz urządzeń grzewczych

Usługa jest bezpłatna.

Sytuacje nadzwyczajne to niedostępność usługi w szczególności ze względu na awarie lub zapowiadane prace serwisowe.

W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej poczekaj na możliwość sprawdzenia, czy nabywca paliwa opałowego jest zarejestrowanym podmiotem olejowym i ma zarejestrowane urządzenia grzewcze.

Kontakt całodobowy 24/7/365 poprzez:

  • portal Centralny Service Desk

         przejdź do portalu  CSD - Centralny Service Desk (strona otwiera się w nowym oknie)

  • email – helpdesk-eclo@mf.gov.pl

  • w polu temat wpisz nazwę usługi,

  • w treści wiadomości napisz, co działa nieprawidłowo lub czego chcesz się dowiedzieć,

  • wyślij wiadomość z adresu e-mail, którego użyłeś do założenia konta na PUESC (login PUESC),

  • telefon:

    • 22 330 03 30 (połączenia z telefonów komórkowych)
    • 801 055 055 (połączenia z telefonów stacjonarnych)
    • +48 22 330 03 30 (połączenia z zagranicy)

Czas realizacji

  • Rejestracja zgłoszeń oraz wniosków – niezwłocznie, całodobowo.

  • Obsługa standardowych zgłoszeń lub wniosków, dla których zostały opracowane rozwiązania – na bieżąco, maksymalny czas obsługi zgłoszenia lub wniosku do 4 godzin.

  • Obsługa zgłoszeń, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 20 dni roboczych.

  • Obsługa wniosków, która wymaga wiedzy specjalistycznej bądź technicznej (w zależności od godzin pracy II oraz III linii) w dni robocze od 7:30 do 15:30 – maksymalny czas obsługi zgłoszenia do 10 dni roboczych.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na stronie grupy „Przewóz towarów objęty monitorowaniem” w sekcji Najczęściej zadawane pytania (FAQ).

Informacje o publikacji

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2023 16:31 Monika Damentko
Pierwsza publikacja: 23.09.2021 14:36 Anna Chełminiak-Przykaza
Komórka odpowiedzialna: Departament Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej MF