Kanały komunikacji - formularze i usługi sieciowe
Na PUESC:
- złożysz pismo w formie elektronicznjej (e-zgłoszenie, e-deklarację, e-informację, e-wniosek etc.) w celu wykonania czynności określonych w przepisach prawa celnego lub podatkowego,
- uzyskasz w formie elektronicznej roztrzygnięcie oraganu organu celnego lub podatkowego określające sposób załatwienia sprawy (e-pozwolenie, e-zezwolenie, e-zgodę, e-decyzję, e-zaświadczenie, e-potwierdzenie etc.),
- zapłacisz online należności wynikające z tych dokumentów,
- wyszukasz firmę lub osobę w udostępnionych rejestrach publicznych.
Udostępniamy różne kanały komunikacji – sposoby wymiany informacji pomiędzy klientami i organami KAS.
W celu załatwienia sprawy w urzędzie obsługującym organ celny lub podatkowy:
- udostępniamy formularze elektroniczne (ekranowe) pism do organów KAS, do wypełnienia i przekazania poprzez PUESC,
- odbieramy komunikaty (e-zgłoszenia, e-wnioski, etc.) przekazywane poprzez kanał webservice z twojego systemu zintegrowanego z PUESC i wysyłamy komunikaty z PUESC do twojego systemu (interfejs niewizualny, usługi sieciowe, tryb S2S system-to-system),
- odbieramy dokumenty utworzone poza PUESC i przesyłane pocztą elektroniczną, przygotowane zgodnie z udostępnionymi wzorami dokumentów elektronicznych (kanał e-mail),
- udostępniamy dedykowane aplikacje w celu utworzenia w nich wymaganych dokumentów elektronicznych i umożliwiamy umieszczenie tych dokumentów na koncie (wczytanie dokumentu),
- na twoim pulpicie udostępniamy dokumenty elektroniczne przygotowane i podpisane przez organy celne i podatkowe.
Uwaga! Poprzez PUESC możesz przesyłać pisma w formie elektronicznej tylko we wskazany sposób. Dokumenty nieelektroniczne (np. skany podpisanych dokumentów papierowych) nie sa przyjmowane na PUESC.