Polityka prywatności
Ministerstwo Finansów szanuje prywatność użytkowników korzystających ze swoich serwisów zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Aby dowiedzieć się więcej na temat ochrony danych użytkowników, prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi naszej polityki prywatności.
- Akceptacja zasad polityki prywatności
Korzystając z serwisów Ministerstwa Finansów, akceptujesz zasady polityki prywatności. - Informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisu
Wśród informacji uzyskiwanych podczas korzystania z serwisu mogą być:
- informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane jak: żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP (adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP);
- pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.) przez serwis internetowy, który odwiedza internauta.
Używamy ciasteczek, aby:
- ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny - pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlają stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- tworzyć anonimowe statystyki serwisu - dzięki temu lepiej poznajemy oczekiwania naszych użytkowników i rozwijamy serwis tak, aby ułatwić dotarcie do najczęściej poszukiwanych informacji (np. analizując zapytania z wyszukiwarek).
Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika. Jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami, np. zablokować je, wybierając w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie.
- Właściciel serwerów
Właścicielem serwerów jest Ministerstwo Finansów z siedzibą przy ul. Świętokrzyskiej 12, 00-916 Warszawa.
Wszelkie dane są w nich gromadzone przy zastosowaniu odpowiednich środków ochrony poufności, integralności i bezpieczeństwa informacji.
- Cel zbierania danych
Zbierane dane służą do zapewnienia określonych usług naszym użytkownikom oraz do celów administracyjnych i statystycznych. - Zabezpieczenie danych
Aby skutecznie chronić zbierane dane, zabezpieczamy je przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Dostępu do danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach wskazanych w pkt 4. - Zakres odpowiedzialności
Nie ponosimy odpowiedzialności za politykę prywatności na zewnętrznych stronach, do których prowadzą linki zamieszczone na PUESC. Dlatego zachęcamy po przejściu do tych stron do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami. - Aktualizacja polityki prywatności
W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w naszej polityce prywatności zostanie ona niezwłocznie uaktualniona.