Szanowni Państwo,
Departament Ceł MF uprzejmie informuje, że od 12 listopada 2021 roku planowane jest pilotażowe uruchomienie nowych usług na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (dalej PUESC). Uruchomienie to będzie obejmowało widok formularzy, ich wypełnienie oraz wysyłkę w trybie wyłącznie testowym (bez konsekwencji formalno-prawnych).
Usługi objęte pilotażem:
- Uzyskaj pozwolenie na magazyn czasowego składowania
- Uzyskaj pozwolenie na prowadzenie składu celnego
- Uzyskaj pozwolenie na odprawę czasową
- Uzyskaj pozwolenie na końcowe przeznaczenie
- Uzyskaj pozwolenie na uszlachetnianie czynne
- Uzyskaj pozwolenie na uszlachetnianie bierne
Dostęp do PUESC
W ramach uruchomienia pilotażowego, od 12 do 19 listopada 2021 roku udostępnione zostaną formularze na portalu produkcyjnym, pod adresem:
https://puesc.gov.pl/
Charakter pilotażu
Celem pilotażu jest przetestowanie nowej wersji PUESC w zakresie wyżej wskazanych usług w środowisku produkcyjnym systemu.
Wypełnianie formularza i wysyłka wniosku
W ramach pilotażu możliwe będzie wypełnienie formularzy dla następujących wniosków:
- WDTST01 Magazyn czasowego składowania [SZPROT]
- WDCWP01 Skład celny [SZPROT]
- WDCW101 Skład celny typu 1 [SZPROT]
- WDCW201 Skład celny typu 2[SZPROT]
- WDTEA01 Odprawa czasowa [SZPROT]
- WDEUS01 Procedura końcowego przeznaczenia [SZPROT]
- WDIPO01 Uszlachetnianie czynne [SZPROT]
- WDOPO01 Uszlachetnianie bierne [SZPROT]
ich podpisanie, wysłanie, a następnie odebranie pozwolenia.
Po wypełnieniu formularza i wygenerowaniu dokumentu, będzie on znajdował się w zakładce „Mój pulpit | Do wysyłki i robocze | Dokumenty do wysyłki”. Będzie możliwość jego podpisania i wysłania. Po wysyłce dokumentu będzie możliwe sprawdzenie potwierdzenia złożenia wniosku (UPO). Będzie możliwy również odbiór pozwolenia.
Komunikacja w ramach pilotażu i zgłaszanie błędów lub uwag / propozycji modyfikacji
Prosimy osoby, które zdecydują się na udział w pilotażu i wyrażą zgodę na komunikację elektroniczną związaną z jego prowadzeniem (otrzymywanie informacji, porad, instrukcji) oraz które chcą oceniać udostępnione usługi / funkcjonalności o przesłanie na adres:
szprot.poznan@mf.gov.pl informacji o następującej treści:
„Zgłaszam chęć udziału w pilotażu PUESC w zakresie e-Decyzji oraz wyrażam zgodę na wzajemną komunikację elektroniczną, polegającą na wysyłaniu przez osoby prowadzące pilotaż na mój adres e-mailowy wszelkich informacji dot. jego organizacji i przebiegu. Zostałem poinformowany, że wszelkie błędy w działaniu PUESC pilotażowanego, uwagi, sugestie i propozycje zmian mogę przesyłać na adres szprot.poznan@mf.gov.pl
Imię i nazwisko (opcjonalne):
Adres e-mail (wymagane):
Telefon (opcjonalne):”
Po przesłaniu powyższej informacji, na wskazany adres e-mailowy będziemy przesyłać stosowne informacje i powiadomienia.
W przypadku wystąpienia problemów związanych z działaniem PUESC albo związanych z korzystaniem z dokumentów elektronicznych, lub w razie potrzeby uzyskania dodatkowych / uszczegółowionych informacji na temat funkcjonowania nowego portalu, bardzo prosimy o kontakt w godzinach 8:00 – 15:00:
e-mail: szprot.poznan@mf.gov.pl
W tytule wiadomości koniecznie należy wpisać słowo PILOTAŻ e-Decyzje
Badania użyteczności (User Experience - UX)
Na koniec pierwszej części pilotażu planowane są warsztaty dot. oceny użyteczności dostarczonych rozwiązań. Osoby chętne do wzięcia udziału w takich warsztatach i ewentualnych badaniach użyteczności, których wyniki mogą wpłynąć na działanie lub wygląd PUESC, proszone są o zgłaszanie się poprzez wysłanie swoich danych kontaktowych na adres szprot.poznan@mf.gov.pl z dopiskiem „Udział w warsztatach UX e-Decyzje”. Taka deklaracja nie jest dla Państwa wiążąca – udział w konkretnym badaniu lub warsztacie będzie każdorazowo z Państwem ustalany z odpowiednim wyprzedzeniem przed jego rozpoczęciem.
Informacje o publikacji
Ostatnia aktualizacja:
06 styczen 2022 18:48
Pierwsza publikacja:
12 listopad 2021 08:53