Help Desk Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (Help Desk SISC)

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w FAQ na stronie głównej i w FAQ w opisach poszczególnych usług.

Jeśli jednak nie znajdziesz tam poszukiwanej informacji, to na Help Desk SISC możesz zgłosić pytanie, uwagę lub problem z działaniem Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i z dostępem do usług skarbowo-celnych na PUESC.

Z Help Desk SISC możesz się skontaktować:

Dowiedz się więcej i skorzystaj z pomocy:

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie. 

Uwaga! Jeżeli chcesz skorzystać z Help Desk SISC:

  • zaloguj się na PUESC i na stronie POMOC wybierz Help Desk SISC
  • przejdź do portalu CSD (strona otwiera się w nowym oknie)
  • w portalu CSD kliknij Nowe zgłoszenie
  • z Katalogu usług wybierz usługę, do której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe
  • po wybraniu usługi wybierz klasyfikację - ten wybór pozwoli bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie
  • otworzy się formularz zgłoszenia - w polu opis zgłoszenia napisz czego dotyczy twój problem
  • jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko kliknij w przycisk Kontynuuj
  • teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje), możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
  • kliknij przycisk Zgłoś - zgłoszenie niezwłocznie trafi do operatorów Help Desk SISC a ty otrzymasz:
    • informację w oknie - Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987 (przykladowy numer)
    • wiadomość email potwierdzającą zarejestrowanie zgłoszenia
  • po obsłużeniu zgłoszenia przez operatorów Help Desk SISC otrzymasz wiadomość email potwierdzającą rozwiązanie zgłoszenia

Uwaga! Wszystkie wiadomości wysyłane są z adresu pomoc.Informatyczna@mf.gov.pl 

Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl

Wyślij zgłoszenie z adresu e-mail, który jest twoim loginem na PUESC.

Uwaga! Zgłoszenie wysłane z innego adresu zostanie automatycznie odrzucone.

W temacie wiadomosci e-mail wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie.

Jeżeli znasz nazwę systemu informatycznego, który obsługuje usługę, wpisz w zgłoszeniu jego skróconą nazwę. Znajdziesz ją w nazwie formularza interaktywnego w nawiasie [skrócona nazwa systemu] np. [ZEFIR2].

Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje. Do wiadomości możesz również dodać załączniki.

Uwaga! W sprawach związanych z tranzytem towarów i wykorzystaniem systemu NCTS2 (grupa usług "Tranzyt towarów") wsparcie zapewnia Help Desk systemu NCTS2.

Wiadomośc email do HD NCTS2 wyślij na adres ncts.hd@mf.gov.pl. 

Dotychczasowy adres helpdesk@ncts-centrum.mofnet.gov.pl będzie funkcjonował równolegle tylko do 31 marca 2022 r.

Uwaga! Informacje o wsparciu w zakresie wykorzystywania aplikacji e-TOLL PL znajdziesz w sekcji "Jeżeli potrzebujesz pomocy (Help Desk)" w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL:

  • pod adresem helpdesk-eclo@mf.gov.pl zapewniamy wsparcie w zakresie związanym z przekazywaniem poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT,
  • w pozostałym zakresie o wsparcie dla aplikacji e-TOLL PL pisz na adres kontakt@etoll.gov.pl

Wsparcie konsultantów dla wszystkich grup usług na PUESC z wyjątkiem Tranzytu towarów z wykorzystaniem systemu NCTS2 i Przemieszczania wyrobów akcyzowych z wykorzystaniem systemu EMCS PL2 oraz wsparcia dla aplikacji mobilnej e-TOLL PL zapewniamy pod numerem telefonu: 

+48 22 460 59 70

W minionym tygodniu średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wynosił około 4 minuty.

Uwaga! Nie wszystkie usługi wspieramy telefonicznie. Zanim zadzwonisz koniecznie zapoznaj się z informacjami o usłudze zawartymi w jej opisie w sekcjach:

  • Jeżeli potrzebujesz pomocy (Help Desk) - sprawdź czy usługa posiada wsparcie telefoniczne a jeżeli tak to pod jakim nr telefonu (dla wielu usług uruchomiliśmy dedykowane wsparcie),
  • Najczęściej zadawane pytania (FAQ) - zanim zadzwonisz zapoznaj się z treścią opublikowanych pytań i odpowiedzi.

Pod numerem telefonu:

+48 42 638 80 17

zapewniamy wsparcie konsultantów dla grup usług na PUESC:

  • Tranzyt towarów (system NCTS2
  • Przemieszczanie wyrobów akcyzowych (system EMCS PL2)

Uwaga! Informacje o wsparciu telefonicznym w zakresie wykorzystywania aplikacji e-TOLL PL znajdziesz w sekcji "Jeżeli potrzebujesz pomocy (Help Desk)" w opisie usługi Przekaż dane geolokalizacyjne pojazdu do rejestru SENT z wykorzystaniem aplikacji mobilnej e-TOLL PL:

  • pod numerem +48 22 460 59 70 zapewniamy wsparcie w zakresie związanym z przekazywaniem poprzez aplikację e-TOLL PL danych geolokalizacyjnych pojazdu do rejestru SENT,
  • w pozostałym zakresie wsparcie dla aplikacji e-TOLL PL zapewniane jest całodobowo pod numerami telefonów +48 22 521 10 10 lub 800 101 101.  

 

  • Obsługa zgłoszeń – rejestracja oraz obsługa zgłoszeń dotyczących błędów i nieprawidłowości w działaniu usług udostępnianych na PUESC.
  • Obsługa wniosków o informację – rejestracja oraz obsługa wniosków o informację na temat usług udostępnianych na PUESC.

Zapoznaj się z katalogiem usług skarbowo-celnych i usługami sieciowymi na PUESC. Usługa sieciowa realizowana jest kanałem webservice (S2S).

  • Obsługa wniosków o usługę w sprawach dotyczących:
    • zmiany loginu (adresu e-mail) do PUESC, gdy nie możesz się zalogować,
    • założenia konta na PUESC, gdy nie możesz go założyć z powodu podania istniejącego już w systemie numeru PESEL,
    • przywrócenia możliwości logowania na PUESC po trzykrotnym podaniu niepoprawnego loginu i/lub hasła,
    • zawieszania, odwieszania i unieważniania niekwalifikowanych certyfikatów celnych.

Przed skorzystaniem z pomocy Help Desk SISC zapoznaj się z opisami poszczególnych usług skarbowo-celnych.

Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy -dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. 

Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

Większość zgłoszeń obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania zgłoszenia, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku zgłoszeń, które dotyczą złożonych błędów lub nieprawidłowości, czas obsługi może ulec wydłużeniu z powodu potrzeby przeanalizowania zgłoszenia i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Większość wniosków obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania wniosku, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku skomplikowanego wniosku czas obsługi może zostać wydłużony z powodu potrzeby jego przeanalizowania i opracowania skutecznego rozwiązania. Szczegóły znajdziesz w opisach poszczególnych usług.

Wnioski o usługę, które spełniają wymagania formalne, obsługujemy na bieżąco. Wyjątkiem są sytuacje związane z awarią lub niedostępnością usług koniecznych do zrealizowania wniosku.

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia, które dotyczą zgłoszeń i wniosków o usługę rozpatrywanych w Help Desk SISC. Zrobisz to przez portal CSD (strona otwiera się w nowym oknie).