Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony będą unieważniane począwszy od dnia 26 maja 2020 r. W rezultacie, począwszy od tej daty, osoby zarejestrowane w sposób uproszczony nie będą mogły w komunikacji z SISC posługiwać się elektronicznym podpisem celnym.

Tym samym zapisy instrukcji e-Klient odnoszące się do możliwości zarejestrowania danych osób fizycznych w sposób uproszczony oraz korzystanie przez te osoby z elektronicznego podpisu celnego tracą moc.

     Dalsze korzystanie z posiadanego aktywnego elektronicznego certyfikatu celnego będzie możliwe pod warunkiem dopełnienia formalności związanych z pełną rejestracją danych osoby fizycznej w SISC. W tym celu przed dniem 22 maja 2020 r. należy:   

 

1. zalogować się do swojego konta na portalu PUESC;

2. wypełnić wniosek aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC, uaktualniając we wniosku pozostałe dane, o ile jest taka konieczność;

3. przesłać wniosek podpisany podpisem zaufanym (profil zaufany e-PUAP) lub podpisem kwalifikowanym – co zwolni wnioskodawcę z konieczności stawienia się w organie KAS celem potwierdzenia tożsamości,

lub

przesłać wniosek podpisany z wykorzystaniem posiadanego elektronicznego certyfikatu celnego i stawić się w siedzibie wybranego organu celnego (urzędu celno-skarbowego, delegatury UCS lub oddziału celnego) w celu potwierdzenia autentyczności rejestrowanych danych. Dokumenty wymagane do przedstawienia:

1. dowód osobisty,

2. informacja o złożonym wniosku aktualizacyjnym; może to być:

a) wydrukowany i podpisany wniosek o aktualizację danych osoby fizycznej, lub

b) wydrukowany dokument UPO, lub

c) wydrukowana informacja z Wydziału Centralna Rejestracja wzywająca do osobistego stawiennictwa, lub

d) numer sprawy, do której wymagane jest potwierdzenie tożsamości.

    Obywatele z krajów UE mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w organach celno – podatkowych w kraju zamieszkania i przesłać skan takiego potwierdzenia do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl.

 

    Obywatele z krajów trzecich (spoza UE) mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w konsulacie, ambasadzie lub u notariusza w kraju zamieszkania i:
- przesłać skan takiego potwierdzenia wraz z jego tłumaczeniem do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl

oraz

-  przesłać oryginał potwierdzenia na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Wydział Centralna Rejestracja, ul. Krańcowa 28, 61-037 Poznań.

 

Pismo potwierdzające aktualizację danych będzie dostępne na PUESC w zakładce Moje dokumenty->Odebrane

Informujemy, iż nowa wersja instrukcji e-Klient uwzględniająca wszystkie niezbędne zmiany zostanie opublikowana w terminie późniejszym.

W przypadku pytań związanych z unieważnieniem certyfikatów należy skontaktować się z Help Desk SISC.

Tel: +48 33 483 20 55

Adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl

UWAGA:

W przypadku kontaktu z Help Desk SISC za pomocą poczty elektronicznej należy skorzystać z adresu e-mail użytego do założenia konta na PUESC.

Komunikaty

history image Utrudnienia w komunikacji email

Uprzejmie informujemy, że w związku z problemami z serwerem pocztowym występują utrudnienia w przesyłaniu komunikatów drogą mailową od systemów AES/AIS/BCP/AIS-INTRASTAT oraz NCTS2, EMCS2 PL i...

history image ZEFIR2 – utrudnienia w przyjmowaniu deklaracji w dniach 5 i 6 grudnia

W związku z pracami serwisowymi Platformy Integracyjnej MF od godziny 9:00 dnia 5.12 do godziny 20:00 dnia 6.12 mogą wystąpić problemy w obsłudze deklaracji na portalu PUESC oraz ich przyjęciem...

history image K O M U N I K A T dla podmiotów sprzedających lub zużywających paliwa opałowe

Ministerstwo Finansów uprzejmie ponownie przypomina, że jednym z warunków stosowania obniżonych stawek akcyzy w odniesieniu do sprzedawanych paliw opałowych jest uzupełnienie przez odbiorcę...

history image KOMUNIKAT o możliwości sprawdzenia swoich danych w Centralnej Ewidencji Kierowców

W związku z wejściem w życie od dnia 5 grudnia 2020 r. przepisów ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U., poz. 1517), które umożliwią kierowcom ...

history image Komunikat z 19.11.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo, w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzenie wymiany...
Wyświetlanie 1 - 5 z 9 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 2

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image HelpDesk – restart usługi CSD

Portal Help Desk będzie niedostępny od godziny 10:10 do 10:20. Przepraszamy za utrudnienia.

history image Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że została opublikowana wersja 3.14.00 Specyfikacji Technicznej XML dla systemu AIS/IMPORT.

Specyfikacja zawiera m.in. nowy komunikat  ZC297- „ Informacja o rozliczeniu VAT 33a dla...

history image SENT - problem z mapą

Informujemy, że w formularzach SENT oraz AKC-RU nie działa mapa służąca do określenia...

history image Usunięcie awarii systemu INF STP

Informujemy o przywróceniu normalnego działania systemu INF STP od godziny 15:00 dnia 25.11.2020 r.

history image Awaria systemu INF STP

W związku z awarią systemu INF STP po stronie Komisji Europejskiej wprowadzona została dziś – 25...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40