Jeżeli chcesz skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i wybrałeś stronę puesc.gov.pl, a znalazłeś się na tej stronie, to znaczy, że system jest w tej chwili niedostępny i trwają prace serwisowe.
W związku z niedostępnością PUESC można stosować procedury awaryjne przewidziane dla systemów/usług wykorzystujących ten portal.
W tym czasie w systemach AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/e-COMMRECE, AES/ECS2, AES/STATUS, NCTS2, OSOZ2 oraz EMCS PL2 można wykorzystywać alternatywny komponent komunikacyjny AES/KOMUNIKATOR BCP.
Przepraszamy za utrudnienia.

If you want to use the Platform for Electronic Tax and Customs Services (PUESC) and you have chosen puesc.gov.pl and you have found yourself on this page, it means that the system is currently unavailable and service works are underway.
Due to the unavailability of PUESC, it is possible to apply emergency procedures for systems / services using this portal.
The AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/e-COMMRECE, AES/ECS2, AES/STATUS, NCTS2, OSOZ2 and EMCS PL2 systems may use the alternative AES/COMMUNIKATOR BCP communication component.
We apologise for any inconvenience caused.

HelpDesk SISC HelpDesk NCTS2 HelpDesk EMCS PL2
e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl e-mail: ncts.hd@mf.gov.pl e-mail: emcs.hd@mf.gov.pl
Obsługa zgłoszeń telefonicznych:
+48 22 330 03 30 (połączenia z telefonów komórkowych i z zagranicy)
+48 801 055 055 (połączenia z telefonów stacjonarnych)
Dokumenty dotyczące procedury awaryjnej SENT:
Dokument zastępujący zgłoszenie - plik pdf (3 MB)
Instrukcja postępowania w przypadku niedostępności rejestru - plik pdf (464 KB)