Usługa e-Klient Służby Celnej

Usługa „e-Klient SC" umożliwia uzyskanie dostępu do usług elektronicznych świadczonych przez Służbę Celną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC). Pozwala także na zarządzanie użytkownikami, a więc określenie wzajemnych relacji (zakresu przysługujących uprawnień) pomiędzy klientami Służby Celnej.

Usługa jest świadczona w procesach obsługiwanych przez systemy ECIP/SEAP PL, SZPROT, MCA, PDR PL/UE oraz PKI.

Cele usługi e-Klient SC:

  • umożliwienie Klientom Służby Celnej (osobom fizycznym oraz podmiotom), którzy chcą korzystać z e-usług Służby Celnej, dostępu do tych usług oraz dostępu do danych i informacji (wysyłanych i odbieranych komunikatów, wniosków, informacji finansowych, itd.) zgodnie z posiadanymi uprawnieniami,
  • rejestracja wynikająca z obowiązujących przepisów (EORI, AKC-R) w jednej aplikacji,
  • pozyskiwanie przez Służbę Celną danych referencyjnych dla systemów operacyjnych (walidacja danych) z jednego źródła.

Obsługę rejestracji osób/podmiotów, dającą podstawę do korzystania z systemów elektronicznych Służby Celnej, realizuje Izba Celna w Poznaniu w ramach tzw. „jednego okienka rejestrowego".

Szczegółowe informacje dotyczące usługi są zawarte w dokumencie e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej".

W ramach usługi e-Klient SC realizowany jest proces rejestracji, który obejmuje następujące główne kroki:

  • założenie konta na PUESC,
  • rejestrację osoby fizycznej, np. pracownika podmiotu, agenta celnego, pełnomocnika, rejestrację Podmiotu,
  • rejestrację reprezentacji (powiązanie osoby upoważnionej z reprezentowaną firmą oraz zadeklarowanie uprawnień zgodnie z posiadanym upoważnieniem).

W ramach usługi e-Klient SC możliwe będzie uzyskanie certyfikatu niekwalifikowanego SC (tj. niekwalifikowanego podpisu elektronicznego, który zastąpi dotychczas wydawane klucze do bezpiecznej transmisji danych).

Jednym z istotnych elementów usługi e-Klient jest nadanie przedsiębiorcy numeru EORI.

 

Aktualności

history image 20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu potwierdzenia rejestracji w SISC umieszczane są dane adresowe osób fizycznych reprezentujących podmiot przed...

history image 07.08.2015r. Wniosek o rejestrację danych podmiotu w SISC – konto bankowe

Ministerstwo Finansów informuje, że zmieniają się zasady wypełniania formularza „Wniosek o rejestrację danych podmiotu w SISC" udostępnionego na platformie PUESC. W wymienionym formularzu...

history image 03.08.2015r. e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że z dniem dzisiejszym przestaje obowiązywać Instrukcja postępowania w celu uzyskania dostępu do Systemów Celnych : CELINA, ECS, ICS oraz INTRASTAT ...

history image 20.07.2015r. Nowe zasady okresu przejściowego dla usługi e-Klient

W nawiązaniu do wcześniejszych komunikatów informujących o zasadach uruchomienia usługi „e-Klient SC" informujemy, że z dniem 3 sierpnia 2015r. będą obowiązywały przedstawione poniżej, nowe...

history image Informacje o uruchomieniu usługi e-Klient

Informujemy, że na stronie Ministerstwa Finansów została zamieszczona informacja o uruchomieniu produkcyjnym usługi e-Klient