Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony będą unieważniane począwszy od dnia 26 maja 2020 r. W rezultacie, począwszy od tej daty, osoby zarejestrowane w sposób uproszczony nie będą mogły w komunikacji z SISC posługiwać się elektronicznym podpisem celnym.

Tym samym zapisy instrukcji e-Klient odnoszące się do możliwości zarejestrowania danych osób fizycznych w sposób uproszczony oraz korzystanie przez te osoby z elektronicznego podpisu celnego tracą moc.

     Dalsze korzystanie z posiadanego aktywnego elektronicznego certyfikatu celnego będzie możliwe pod warunkiem dopełnienia formalności związanych z pełną rejestracją danych osoby fizycznej w SISC. W tym celu przed dniem 22 maja 2020 r. należy:   

 

1. zalogować się do swojego konta na portalu PUESC;

2. wypełnić wniosek aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC, uaktualniając we wniosku pozostałe dane, o ile jest taka konieczność;

3. przesłać wniosek podpisany podpisem zaufanym (profil zaufany e-PUAP) lub podpisem kwalifikowanym – co zwolni wnioskodawcę z konieczności stawienia się w organie KAS celem potwierdzenia tożsamości,

lub

przesłać wniosek podpisany z wykorzystaniem posiadanego elektronicznego certyfikatu celnego i stawić się w siedzibie wybranego organu celnego (urzędu celno-skarbowego, delegatury UCS lub oddziału celnego) w celu potwierdzenia autentyczności rejestrowanych danych. Dokumenty wymagane do przedstawienia:

1. dowód osobisty,

2. informacja o złożonym wniosku aktualizacyjnym; może to być:

a) wydrukowany i podpisany wniosek o aktualizację danych osoby fizycznej, lub

b) wydrukowany dokument UPO, lub

c) wydrukowana informacja z Wydziału Centralna Rejestracja wzywająca do osobistego stawiennictwa, lub

d) numer sprawy, do której wymagane jest potwierdzenie tożsamości.

    Obywatele z krajów UE mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w organach celno – podatkowych w kraju zamieszkania i przesłać skan takiego potwierdzenia do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl.

 

    Obywatele z krajów trzecich (spoza UE) mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w konsulacie, ambasadzie lub u notariusza w kraju zamieszkania i:
- przesłać skan takiego potwierdzenia wraz z jego tłumaczeniem do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl

oraz

-  przesłać oryginał potwierdzenia na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Wydział Centralna Rejestracja, ul. Krańcowa 28, 61-037 Poznań.

 

Pismo potwierdzające aktualizację danych będzie dostępne na PUESC w zakładce Moje dokumenty->Odebrane

Informujemy, iż nowa wersja instrukcji e-Klient uwzględniająca wszystkie niezbędne zmiany zostanie opublikowana w terminie późniejszym.

W przypadku pytań związanych z unieważnieniem certyfikatów należy skontaktować się z Help Desk SISC.

Tel: +48 33 483 20 55

Adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl

UWAGA:

W przypadku kontaktu z Help Desk SISC za pomocą poczty elektronicznej należy skorzystać z adresu e-mail użytego do założenia konta na PUESC.

Komunikaty

history image Komunikat z 19.11.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo, w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzenie wymiany...

history image Komunikat o braku możliwości od 1 października 2020 r. dokonywania zgłoszeń SENT z konta o podstawowym poziomie dostępu i bez rejestracji w obszarze SENT

KOMUNIKAT informujący o planowanym wprowadzeniu z dniem 1 października 2020 r. automatycznej weryfikacji dokonywania ZGŁOSZEŃ do rejestru SENT z zaawansowanego poziomu dostępu do SISC ...

history image Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony...

history image Opóźnienia w usłudze e-Klient

W związku z dużą ilością wniosków składanych w usłudze e-Klient informujemy, że czas oczekiwania na realizację sprawy wydłużył się do około 20 dni roboczych. Prosimy o wzięcie pod uwagę tej...

history image Problemy w komunikacji e-mail

Ministerstwu Finansów sygnalizowane są problemy związane z otrzymywaniem wiadomości e-mail wysyłanych z PUESC. Uprzejmie informujemy, że problemy te bardzo często spowodowane są brakiem zaufania do...

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Usunięcie awarii systemu INF STP

Informujemy o przywróceniu normalnego działania systemu INF STP od godziny 15:00 dnia 25.11.2020 r.

history image Awaria systemu INF STP

W związku z awarią systemu INF STP po stronie Komisji Europejskiej wprowadzona została dziś – 25...

history image Utrudnienia w dostępie do formularzy

Informujemy o występujących na PUESC utrudnieniach w dostępie do formularzy. Trwają intensywne...

history image Brak dostępu do mapy

Informujemy o występujących zakłóceniach w łączności z serwisem udostępniającym mapę i...

history image Przerwa w dostępie do AES/ECS2, AES/WALIDATOR, AES/STATUS, AES/KOMUNIKATOR BCP, AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/TQS, AIS/INTRASTAT

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 17.11.2020 r. (wtorek) od godz. 06:00 do godz. 07:00 będą...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40