Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony będą unieważniane począwszy od dnia 26 maja 2020 r. W rezultacie, począwszy od tej daty, osoby zarejestrowane w sposób uproszczony nie będą mogły w komunikacji z SISC posługiwać się elektronicznym podpisem celnym.

Tym samym zapisy instrukcji e-Klient odnoszące się do możliwości zarejestrowania danych osób fizycznych w sposób uproszczony oraz korzystanie przez te osoby z elektronicznego podpisu celnego tracą moc.

     Dalsze korzystanie z posiadanego aktywnego elektronicznego certyfikatu celnego będzie możliwe pod warunkiem dopełnienia formalności związanych z pełną rejestracją danych osoby fizycznej w SISC. W tym celu przed dniem 22 maja 2020 r. należy:   

 

1. zalogować się do swojego konta na portalu PUESC;

2. wypełnić wniosek aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC, uaktualniając we wniosku pozostałe dane, o ile jest taka konieczność;

3. przesłać wniosek podpisany podpisem zaufanym (profil zaufany e-PUAP) lub podpisem kwalifikowanym – co zwolni wnioskodawcę z konieczności stawienia się w organie KAS celem potwierdzenia tożsamości,

lub

przesłać wniosek podpisany z wykorzystaniem posiadanego elektronicznego certyfikatu celnego i stawić się w siedzibie wybranego organu celnego (urzędu celno-skarbowego, delegatury UCS lub oddziału celnego) w celu potwierdzenia autentyczności rejestrowanych danych. Dokumenty wymagane do przedstawienia:

1. dowód osobisty,

2. informacja o złożonym wniosku aktualizacyjnym; może to być:

a) wydrukowany i podpisany wniosek o aktualizację danych osoby fizycznej, lub

b) wydrukowany dokument UPO, lub

c) wydrukowana informacja z Wydziału Centralna Rejestracja wzywająca do osobistego stawiennictwa, lub

d) numer sprawy, do której wymagane jest potwierdzenie tożsamości.

    Obywatele z krajów UE mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w organach celno – podatkowych w kraju zamieszkania i przesłać skan takiego potwierdzenia do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl.

 

    Obywatele z krajów trzecich (spoza UE) mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w konsulacie, ambasadzie lub u notariusza w kraju zamieszkania i:
- przesłać skan takiego potwierdzenia wraz z jego tłumaczeniem do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl

oraz

-  przesłać oryginał potwierdzenia na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Wydział Centralna Rejestracja, ul. Krańcowa 28, 61-037 Poznań.

 

Pismo potwierdzające aktualizację danych będzie dostępne na PUESC w zakładce Moje dokumenty->Odebrane

Informujemy, iż nowa wersja instrukcji e-Klient uwzględniająca wszystkie niezbędne zmiany zostanie opublikowana w terminie późniejszym.

W przypadku pytań związanych z unieważnieniem certyfikatów należy skontaktować się z Help Desk SISC.

Tel: +48 33 483 20 55

Adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl

UWAGA:

W przypadku kontaktu z Help Desk SISC za pomocą poczty elektronicznej należy skorzystać z adresu e-mail użytego do założenia konta na PUESC.

Komunikaty

history image ZEFIR2 – niedostępność systemu 26.01.2021r. (wtorek) w godz. 13:00-20:00

W związku z pracami serwisowymi w dniu 26 stycznia (wtorek)  w godz. 13:00–20:00 System ZEFIR2 i wszystkie jego usługi będą niedostępne. Nie jest zalecane w tym okresie przesyłanie do...

history image Przerwa w dostępie do Systemów: AES/ECS2, AES/WALIDATOR, AES/STATUS, AES/KOMUNIKATOR BCP, AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/TQS, AIS/INTRASTAT

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 26.01.2021 r. (wtorek) od godz. 06:45 do godz. 07:45 będą prowadzone prace administracyjne na środowisku produkcyjnym dla Systemów: AES/ECS2,...

history image Komunikat z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie pilotażu nowej wersji PLATFORMY USŁUG ELEKTRONICZNYCH SKARBOWOWO-CELNYCH

Szanowni Państwo, Departament Ceł MF uprzejmie informuje, że w dniu 20.01.2021 r. planowane jest uruchomienie pilotażowe nowej wersji Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (dalej...

history image Komunikat o czasowej aktywacji EORI GB

Informujemy, że w przypadku konieczności złożenia w bieżącym roku zgłoszenia uzupełniającego w procedurze uproszczonej do wpisu do rejestru zgłaszającego lub do zgłoszenia uproszczonego dokonanego...

history image K O M U N I K A T dla podmiotów sprzedających lub zużywających paliwa opałowe

Ministerstwo Finansów uprzejmie ponownie przypomina, że jednym z warunków stosowania obniżonych stawek akcyzy w odniesieniu do sprzedawanych paliw opałowych jest uzupełnienie przez odbiorcę...
Wyświetlanie 1 - 5 z 11 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 3

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image 25.01.2021 Niedostępność usługi eBooking TRUCK w terminie od dnia 25.01.2021 r. godz. 13.00 do dnia 26.01.2021 r. godzina 09.00.

Uprzejmie informujemy, że terminie od dnia 25.01.2021 r. godz. 13.00 do dnia 26.01.2021 r....

history image Niedostępność Centralnego Service Desk (restart 15 minut)

Informujemy, że w dniu dzisiejszym, od godziny 10:00 do 10:15 usługa Centralny Service Desk...

history image Awaria systemu SENT GEO - aktualizacja

Informujemy, że w dniu 20.01.2021 r. o godzinie 19:00 nastąpiła awaria systemu SENT-GEO. ...

history image Przerwa techniczna dla AES/ECS2, AES/WALIDATOR, AES/STATUS, AES/KOMUNIKATOR BCP, AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/TQS, AIS/INTRASTAT

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 18.01.2021 r. (poniedziałek) od godz. 06:45 do godz. 07:45 będą...

history image Przerwa w dostępie do systemu unijnego UCC INF STP.

Uprzejmie informujemy, że w dniu 14.01.2021 r. (czwartek) od godz. 18:00 do godz. 21:00 będą...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40