Informacja na temat dezaktywacji nieaktywnych numerów IDSISC

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w dniu 30 czerwca 2019 r. zostaną usunięte z rejestrów Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (SISC) dane osób fizycznych, które po dniu 26 czerwca 2015 r. nie dokonały aktualizacji swoich danych w ramach usługi e-Klient. Usunięciu ulegną także zarejestrowane w PDR powiązania tych osób z podmiotami gospodarczymi.

Powyższa informacja dotyczy wszystkich osób fizycznych, które:

  • przed dniem 26 czerwca 2015 r. dokonały rejestracji w PDR w celu przesyłania komunikatów do celnych systemów operacyjnych;
  • po dniu 26 czerwca 2015 r. nie założyły konta na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo – Celnych (PUESC) www.puesc.gov.pl lub
  • założyły konto na PUESC, ale nie dokonały rejestracji lub aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC po dniu 26 czerwca 2015 r.

Osoby, które chcą pozostać osobami zarejestrowanymi w SISC powinny:

  • założyć konto na PUESC (jeśli dotąd go nie założyły),
  • powiązać konto na PUESC z danymi zarejestrowanymi w SISC poprzez złożenie wniosku o rejestrację danych osoby fizycznej.

W przypadku gdy osoba fizyczna, której dane zostały usunięte z SISC, będzie zamierzała po dniu 30 czerwca 2019 r. ponownie skorzystać z usług SISC, będzie zobligowana do zarejestrowania się zgodnie z wymaganiami usługi e-Klient, tj. powinna:

  • założyć konto na PUESC;
  • złożyć wniosek o rejestrację osoby fizycznej;
  • potwierdzić swoją tożsamość w najbliższym urzędzie celno-skarbowym (UCS), delegaturze UCS lub w oddziale celnym, jeżeli wniosek o rejestrację nie zostanie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym;
  • zarejestrować lub zaktualizować dane podmiotu (o ile taka czynność będzie konieczna);
  • zarejestrować dane reprezentacji - jeżeli osoba fizyczna dokonuje rejestracji w celu korzystania z usług SISC w imieniu i/lub na rzecz podmiotu gospodarczego;
  • dostarczyć organowi celnemu aktualny dokument potwierdzający zakres uprawnień do korzystania z usług oferowanych na PUESC.

Komunikaty

history image Wyłączenie obsługi podpisów elektronicznych w formacie XML-DSig

Szanowni Państwo. Informujemy o zmianie terminu wyłączenia obsługi podpisów elektronicznych w formacie XML-DSig. W dniu 19.05.2020 r. włączona zostanie aktualizacja oprogramowania do...

history image Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony...

history image Opóźnienia w usłudze e-Klient

W związku z dużą ilością wniosków składanych w usłudze e-Klient informujemy, że czas oczekiwania na realizację sprawy wydłużył się do około 20 dni roboczych. Prosimy o wzięcie pod uwagę tej...

history image Problemy w komunikacji e-mail

Ministerstwu Finansów sygnalizowane są problemy związane z otrzymywaniem wiadomości e-mail wysyłanych z PUESC. Uprzejmie informujemy, że problemy te bardzo często spowodowane są brakiem zaufania do...

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Zakończenie awarii SENT

Informujemy, że system SENT działa już prawidłowo. Zaończenie procedury awaryjnej o godz. 14:00.

history image Awaria systemu SENT

Informujemy o awarii systemu SENT. Prosimy o stosowanie procedury awaryjnej

history image Przerwa w dostępie do systemów AIS/IMPORT, AIS/ICS w dniu 27.05.2020 r.

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 27.05.2020 r. (środa) od godz. 07:00 do godz. 07:45 będą...

history image ZEFIR2 - niedostępność systemu w dniu 20 maja (środa) w godz. 16:00-18:00

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w dniu 20 maja (środa) w godz. 16:00–18:00 w...

history image Awaria systemu NCTS2 - AKTUALIZACJA

W związku z awarią systemu NCTS2 i prowadzonymi pracami naprawczymi należy stosować procedurę...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40