FAQ SENT

Tytuł
0. SPIS TREŚCI
1. Rejestr zgłoszeń – system SENT na Platformie PUESC
1.01 Czy jest system elektroniczny, w którym mam rejestrować swoje transakcje?
1.02 W jaki sposób będzie można rejestrować i uzupełniać zgłoszenia w SENT, na Platformie PUESC?
1.03 Czy do zgłaszania w systemie SENT wystarczy standardowa rejestracja pracownika w PUESC bez żadnych kluczy, certyfikatów niekwalifikowanych itp.?
1.04 Czy Platforma PUESC będzie weryfikowała, czy wskazany przez nas jako odbiorca towaru podmiot lub osoba fizyczna posiada konto na tej Platformie? Czy w przypadku, gdy odbiorca nie jest zarejestrowany, Platforma wykaże ten fakt i nie wygeneruje numeru referencyjnego dla danego przewozu?
1.05 Czy istnieje możliwość przetestowania wysyłania zgłoszeń przewozu?
1.06 Czy testowe zgłaszanie przewozu towaru drogą e-mail jest już aktywne?
1.07 Czy system informatyczny mający służyć obsłudze systemu monitorowania jest przygotowany na obsługę ogromnej ilości danych, które będą do niego nadsyłane? Czy jest on odpowiednio zabezpieczony przed atakami hakerskimi, mogącymi doprowadzić do wycieku danych z systemu?
1.08 Jak długi będzie czas oczekiwania na zarejestrowanie danego przewozu w systemie i nadanie mu numeru referencyjnego, oraz jak długi będzie czas oczekiwania na ewentualna modyfikację danego zgłoszenia przewozu?
1.09 Jaka jest przewidziana procedura awaryjna w przypadku niedziałania rejestru?
1.10 Czy wystarczy użyć schematu zaakceptowanego zgłoszenia z systemu PUESC (np.SENT_200), zmienić dane i przesłać je następnym razem e-mail w przypadku awarii PUESC?
1.11 Czy są przewidziane jakieś szkolenia w zakresie działania systemu SENT?
1.12 Co oznacza niedostępność rejestru? Czy jest to wyłącznie awaria systemu, czy również brak dostępu do łącza internetowego lub niekorzystanie z Internetu (brak umiejętności korzystania z Internetu i nie posługiwanie się nim) przez dany podmiot?
1.13 Czy firma może założyć sobie konto na PUESC?
Wyświetlanie 1 - 15 z 85 rezultatów.
Pozycji na stronę 15
z 6

4.10 Klient K1 kupuje paliwa ma warunkach EXW lub FCA z Bazy Paliw BP1 od podmiotu L. Właścicielem Bazy Paliw BP1 jest podmiot P1 a właścicielem paliwa na Bazie Paliw BP1 jest podmiot L. Klient K1 odsprzedaje paliwo swojemu klientowi K2 na warunkach CPT lub DAP i dostarcza do Stacji Paliw SP1. Transport autocysterną przewoźnikowi P1 zleca klient K1. Kto dokonuje zgłoszenia przewozu?

W opisanym przykładzie należy zauważyć, że miały miejsce dwie dostawy towarów (sprzedaże):

  • pierwsza - Podmiot L sprzedaje paliwo Klientowi K1 (na warunkach EXW lub FCA na Bazie Paliw BP1);
  • druga – Klient K1 odsprzedaje paliwo Klientowi K2 (na warunkach CPT lub DAP i dostarcza do Stacji Paliw SP1).

Posługując się ustawową definicją podmiotu wysyłającego, w odniesieniu do opisanego przykładu, należy zauważyć, że pierwsza dostawa towaru (sprzedaż) nie jest związana z przemieszczaniem towaru, zaś druga dostawa (sprzedaż) podlega obowiązkom ustawowym.

Ponieważ Klient K1 sprzedając towar na warunkach CPT lub DAP i dostarczając go do Stacji Paliw SP1 na rzecz podmiotu odbierającego (w celu dokonania dostawy towaru po zakończeniu jego przewozu) jest uprawniony do rozporządzania towarem jak właściciel w momencie rozpoczęcia przewozu, jest obowiązany do zgłoszenia tego przewozu. W tej sytuacji podmiotem odbierającym jest Klient K2. Przewoźnik P1 również ma swoje obowiązki.

Stan na 14.04.2017r.