FAQ SENT

Tytuł
0. SPIS TREŚCI
1. Rejestr zgłoszeń – system SENT na Platformie PUESC
1.01 Czy jest system elektroniczny, w którym mam rejestrować swoje transakcje?
1.02 W jaki sposób będzie można rejestrować i uzupełniać zgłoszenia w SENT, na Platformie PUESC?
1.03 Czy do zgłaszania w systemie SENT wystarczy standardowa rejestracja pracownika w PUESC bez żadnych kluczy, certyfikatów niekwalifikowanych itp.?
1.04 Czy Platforma PUESC będzie weryfikowała, czy wskazany przez nas jako odbiorca towaru podmiot lub osoba fizyczna posiada konto na tej Platformie? Czy w przypadku, gdy odbiorca nie jest zarejestrowany, Platforma wykaże ten fakt i nie wygeneruje numeru referencyjnego dla danego przewozu?
1.05 Czy istnieje możliwość przetestowania wysyłania zgłoszeń przewozu?
1.06 Czy testowe zgłaszanie przewozu towaru drogą e-mail jest już aktywne?
1.07 Czy system informatyczny mający służyć obsłudze systemu monitorowania jest przygotowany na obsługę ogromnej ilości danych, które będą do niego nadsyłane? Czy jest on odpowiednio zabezpieczony przed atakami hakerskimi, mogącymi doprowadzić do wycieku danych z systemu?
1.08 Jak długi będzie czas oczekiwania na zarejestrowanie danego przewozu w systemie i nadanie mu numeru referencyjnego, oraz jak długi będzie czas oczekiwania na ewentualna modyfikację danego zgłoszenia przewozu?
1.09 Jaka jest przewidziana procedura awaryjna w przypadku niedziałania rejestru?
1.10 Czy wystarczy użyć schematu zaakceptowanego zgłoszenia z systemu PUESC (np.SENT_200), zmienić dane i przesłać je następnym razem e-mail w przypadku awarii PUESC?
1.11 Czy są przewidziane jakieś szkolenia w zakresie działania systemu SENT?
1.12 Co oznacza niedostępność rejestru? Czy jest to wyłącznie awaria systemu, czy również brak dostępu do łącza internetowego lub niekorzystanie z Internetu (brak umiejętności korzystania z Internetu i nie posługiwanie się nim) przez dany podmiot?
1.13 Czy firma może założyć sobie konto na PUESC?
Wyświetlanie 1 - 15 z 85 rezultatów.
Pozycji na stronę 15
z 6

3.07 Czy systemowi monitorowania drogowego podlega każdy przewóz towarów z pozycji CN 2710 i 3403 w opakowaniach powyżej 11 i 16 litrów?

W stosunku do towaru zaklasyfikowanego np. do pozycji CN 2710, przepis art. 3 ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, który mówi o masie brutto przesyłki towarów lub jej objętości (przekraczającej 500 kg/500 litrów) należy analizować łącznie z przepisem art. 3 ust. 4 pkt 2 lit b ww. ustawy. Oznacza to, że obowiązkiem zgłoszenia przewozu objęty jest ten towar, jeżeli jest zapakowany w opakowaniach jednostkowych większych niż 11 litrów i łączna masa brutto/objętość przesyłki tego towaru wynosi 500 kg/litrów. Może to być np. cysterna z 600 litrami tego towaru albo 30 pojemników po 20 litrów każdy (co łącznie daje również 600 litrów).

Ale obowiązkom tym nie podlega przewóz przesyłki np. 400 litrów w paleto pojemniku, 24 pojemników po 20 litrów każdy (co łącznie daje 480 litrów) albo 100 pojemników po 10 litrów każdy (co łącznie daje 1000 litrów).

Stan na 24.03.2017r.