29.07.2015r. Nowe usługi na PUESC – aktualizacja terminu - 17.08.2015r.

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż odpowiadając na  otrzymywane sygnały ze strony przedsiębiorców podjęto decyzję o przesunięciu terminu uruchomienia na Platformie Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC) obsługi gwarancji tranzytowych w Zintegrowanym Systemie Obsługi Zabezpieczeń OSOZ 2 z dnia 10.08.2015 r. na dzień 17.08.2015 r. Zmiana terminu wynika z konieczności przeprowadzenia niezbędnych prac w związku z udostępnieniem przedsiębiorcom od razu jednego z dwóch pozostałych alternatywnych kanałów komunikacji z systemem OSOZ 2 – i tak w dniu uruchomienia usługi przedsiębiorcy będą mogli odpytywać system OSOZ 2 o saldo zabezpieczeń tranzytowych oraz dokonywać zmiany kodów dostępu do swoich zabezpieczeń przy użyciu dwóch kanałów komunikacji: oprócz interfejsu wizualnego PUESC , dostępna będzie także komunikacja poprzez email. Trwają także intensywne prace nad udostępnieniem również możliwości komunikacji z wykorzystaniem webservice.  

Uprzejmie przypominamy, że warunkiem koniecznym skorzystania z nowych usług i komunikowania się z systemem OSOZ 2 przy użyciu wszystkich trzech kanałów komunikacji jest założenie konta na PUESC i rejestracja/aktualizacja reprezentacji na podstawie posiadanych upoważnień do uzyskiwania na rzecz reprezentowanego Podmiotu informacji o zabezpieczeniach (saldo, dokumenty obciążające, historia operacji) i zmiany kodu dostępu dla zabezpieczenia/gwarancji. Dzięki uruchomieniu usługi w dniu 17.08.2015 r. przedsiębiorcy korzystający z systemu OSOZ 2 zyskają dodatkowy czas na dokonanie wymaganych czynności. Czynności założenia konta na PUESC i rejestracji reprezentacji należy dokonać odpowiednio wcześniej w oparciu o dostępną na PUESC usługę e-Klient SC, zgodnie z dokumentem „e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej" w wersji 0.2 z dnia 29 lipca 2015 r. Instrukcja ta zawiera w załączniku nr 1 szereg przykładów praktycznych rejestracji na PUESC, które powinny ułatwić proces rejestracji/aktualizacji danych.

Aktualności

history image 09.01.2017 Nowa wersja instrukcji wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT

 Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 04.01.2017 Problem z formularzem eIntrastat - Deklaracja_AIS_INTRASTAT

W chwili obecnej występuje problem z wpisywaniem kodów taryfy celnej (CN) w formularzu...

history image 21.12.2016 Specyfikacja Techniczna systemu SENT

Informujemy, że na serwerze testowym portalu PUESC w zakładce Katalog e-Usług / e-Przewóz  ...

history image 02.12.2016 Nowa wersja instrukcji obsługi zgłoszeń INTRASTAT wersja 1.06

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 14.11.2016 Nowa wersja instrukcji dla przedsiębiorców.

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że od dnia 14.11.2016 r. obowiązuje wersja 2.01...

history image 20.10.2016 Przesunięcie terminu wdrożenia systemu AES

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego...

history image 20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu...

history image 30.09.2016 Aktualizacja narzędzi do prowadzenia ewidencji VAT-14 oraz AKC-U

W związku z aktualizacją narzędzi do prowadzenia ewidencji: VAT-14 oraz AKC-U mamy przyjemność...

history image 06.09.2016 Udostępnienie nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES

Uprzejmie informujemy o publikacji nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES...

history image 24.08.2016 Komunikat dotyczący uruchomienia systemów AES i EMCS PL2

W nawiązaniu do poprzednich komunikatów dotyczących pilotażu i harmonogramu wdrożenia systemu...
Wyświetlanie 1 - 10 z 64 rezultatów.
Pozycji na stronę 10
z 7