20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu potwierdzenia rejestracji w SISC umieszczane są dane adresowe osób fizycznych reprezentujących podmiot przed organami celnymi, Ministerstwo Finansów informuje:

W bazie informatycznej Służby Celnej gromadzone są dane osób fizycznych, które zarejestrowały się jako osoby reprezentujące podmiot przez organami celnymi. Wśród danych podlegających rejestracji jest adres osoby fizycznej wskazywany jako adres do korespondencji. Adres ten wpisywany jest na formularzu rejestracji/aktualizacji osoby fizycznej.

Podając te dane na formularzu rejestracji/aktualizacji danych osoby fizycznej reprezentant winien mieć na uwadze, że podaje adres „do korespondencji", a więc adres, który Służba Celna będzie wykorzystywać do tego celu, przesyłając korespondencję związaną z działalnością tej osoby, jako reprezentanta podmiotu. Z tego powodu w korespondencji wysyłanej do podmiotu widoczne są dane reprezentanta, w tym jego dane adresowe.

Ministerstwo Finansów informuje, że z uwagi na sygnały napływające od reprezentantów, aby usunąć ich adresy z korespondencji kierowanej do podmiotów, proponuje się podjęcie następujących działań.

Każda osoba fizyczna posiadająca numer IDSISC powinna zaktualizować swoje dane teleadresowe, zarejestrowane w SISC na takie, które będą przeznaczone do celów służbowych i których podanie nie będzie naruszało prywatnych danych osób fizycznych.

Proces aktualizacji swoich danych teleadresowych przez osoby fizyczne powinien zostać zakończony do 31 marca 2017 r.

W okresie przejściowym, tj. do 31 marca 2017 r., dane adresowe osób fizycznych będą usuwane z pism potwierdzających rejestrację.

Po tym terminie zostanie przywrócona – w korespondencji potwierdzającej rejestrację, w sekcji osób otrzymujących pismo do wiadomości – publikacja adresów osób fizycznych działających jako przedstawiciele podmiotów, jako danych adresowych zweryfikowanych i uaktualnionych.

Aktualności

history image 10.02.2017 Specyfikacje nowych wzorów deklaracji systemu Zefir2

Szanowni Państwo, W związku z Ustawą z dnia 16 listopada 2016 r. przepisy wprowadzające...

history image 09.02.2017r. Informacja o zmianie Specyfikacji Technicznej komunikatów dla systemu SENT

Ministerstwo Finansów informuje, że na portalu  www.test.puesc.gov.pl  w...

history image 01.02.2017r. Publikacja nowego elektronicznego formularza wniosku o wydanie pozwolenia na stosowanie zabezpieczenia generalnego (P014)

Departament Ceł w Ministerstwie Finansów uprzejmie informuje o publikacji w dniu 30 stycznia 2017...

history image 24.01.2017r. Informacja o zmianie Specyfikacji technicznej komunikatów dla systemu SENT

Ministerstwo Finansów informuje, że na portalu   www.test.puesc.gov.pl   w...

history image 09.01.2017 Nowa wersja instrukcji wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT

 Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 04.01.2017 Problem z formularzem eIntrastat - Deklaracja_AIS_INTRASTAT

W chwili obecnej występuje problem z wpisywaniem kodów taryfy celnej (CN) w formularzu...

history image 21.12.2016 Specyfikacja Techniczna systemu SENT

Informujemy, że na serwerze testowym portalu PUESC w zakładce Katalog e-Usług / e-Przewóz  ...

history image 02.12.2016 Nowa wersja instrukcji obsługi zgłoszeń INTRASTAT wersja 1.06

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 14.11.2016 Nowa wersja instrukcji dla przedsiębiorców.

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że od dnia 14.11.2016 r. obowiązuje wersja 2.01...

history image 20.10.2016 Przesunięcie terminu wdrożenia systemu AES

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego...
Wyświetlanie 1 - 10 z 68 rezultatów.
Pozycji na stronę 10
z 7