20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu potwierdzenia rejestracji w SISC umieszczane są dane adresowe osób fizycznych reprezentujących podmiot przed organami celnymi, Ministerstwo Finansów informuje:

W bazie informatycznej Służby Celnej gromadzone są dane osób fizycznych, które zarejestrowały się jako osoby reprezentujące podmiot przez organami celnymi. Wśród danych podlegających rejestracji jest adres osoby fizycznej wskazywany jako adres do korespondencji. Adres ten wpisywany jest na formularzu rejestracji/aktualizacji osoby fizycznej.

Podając te dane na formularzu rejestracji/aktualizacji danych osoby fizycznej reprezentant winien mieć na uwadze, że podaje adres „do korespondencji", a więc adres, który Służba Celna będzie wykorzystywać do tego celu, przesyłając korespondencję związaną z działalnością tej osoby, jako reprezentanta podmiotu. Z tego powodu w korespondencji wysyłanej do podmiotu widoczne są dane reprezentanta, w tym jego dane adresowe.

Ministerstwo Finansów informuje, że z uwagi na sygnały napływające od reprezentantów, aby usunąć ich adresy z korespondencji kierowanej do podmiotów, proponuje się podjęcie następujących działań.

Każda osoba fizyczna posiadająca numer IDSISC powinna zaktualizować swoje dane teleadresowe, zarejestrowane w SISC na takie, które będą przeznaczone do celów służbowych i których podanie nie będzie naruszało prywatnych danych osób fizycznych.

Proces aktualizacji swoich danych teleadresowych przez osoby fizyczne powinien zostać zakończony do 31 marca 2017 r.

W okresie przejściowym, tj. do 31 marca 2017 r., dane adresowe osób fizycznych będą usuwane z pism potwierdzających rejestrację.

Po tym terminie zostanie przywrócona – w korespondencji potwierdzającej rejestrację, w sekcji osób otrzymujących pismo do wiadomości – publikacja adresów osób fizycznych działających jako przedstawiciele podmiotów, jako danych adresowych zweryfikowanych i uaktualnionych.

Aktualności

history image 09.01.2017 Nowa wersja instrukcji wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT

 Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 04.01.2017 Problem z formularzem eIntrastat - Deklaracja_AIS_INTRASTAT

W chwili obecnej występuje problem z wpisywaniem kodów taryfy celnej (CN) w formularzu...

history image 21.12.2016 Specyfikacja Techniczna systemu SENT

Informujemy, że na serwerze testowym portalu PUESC w zakładce Katalog e-Usług / e-Przewóz  ...

history image 02.12.2016 Nowa wersja instrukcji obsługi zgłoszeń INTRASTAT wersja 1.06

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 14.11.2016 Nowa wersja instrukcji dla przedsiębiorców.

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że od dnia 14.11.2016 r. obowiązuje wersja 2.01...

history image 20.10.2016 Przesunięcie terminu wdrożenia systemu AES

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego...

history image 20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu...

history image 30.09.2016 Aktualizacja narzędzi do prowadzenia ewidencji VAT-14 oraz AKC-U

W związku z aktualizacją narzędzi do prowadzenia ewidencji: VAT-14 oraz AKC-U mamy przyjemność...

history image 06.09.2016 Udostępnienie nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES

Uprzejmie informujemy o publikacji nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES...

history image 24.08.2016 Komunikat dotyczący uruchomienia systemów AES i EMCS PL2

W nawiązaniu do poprzednich komunikatów dotyczących pilotażu i harmonogramu wdrożenia systemu...
Wyświetlanie 1 - 10 z 64 rezultatów.
Pozycji na stronę 10
z 7