15.07.2015r. Nowe usługi na PUESC – aktualizacja terminu - 10.08.2015r.

Uprzejmie informujemy, iż na Platformie Usług Elektronicznych Służby Celnej (PUESC) - udostępnionej klientom w dniu 29.06.2015 r. - planujemy udostępnić kolejne usługi.

W dniu 10.08.2015 r. na PUESC planowane jest przeniesienie obsługi gwarancji generalnych/zwolnienia z obowiązku składania gwarancji generalnej (tranzyt) i jednoczesne uruchomienie obsługi zabezpieczeń w tranzycie w Zintegrowanym Systemie Obsługi Zabezpieczeń - OSOZ 2 (dotychczas obsługiwanych w Systemie OSOZ). W tym dniu zostanie uruchomiona również usługa odpytywania o saldo zabezpieczenia w przypadku gwarancji generalnych/zwolnienia z obowiązku składania gwarancji generalnej poprzez PUESC. Przenoszenie obsługi pozostałych zabezpieczeń będzie się odbywało sukcesywnie, w miarę uruchamiania kolejnych e-usług oraz komponentów Programu „e-Cło", o czym będziemy informować w oddzielnych komunikatach. W momencie przeniesienia w/w gwarancji (tranzytowych) do Systemu OSOZ 2 niemożliwe będzie odpytywanie o te gwarancje poprzez adres poczty elektronicznej osoz@zefir.mofnet.gov.pl, funkcjonujący do tej pory. Odpytywanie będzie odbywało się poprzez interfejs wizualny PUESC. Po przeniesieniu obsługi wszystkich zabezpieczeń (akcyzowych, stosowanych w procedurach importowych), co będzie następowało sukcesywnie w II połowie roku, zostaną uruchomione inne kanały odpytywania o salda zabezpieczeń, Web Services i email. Specyfikacja komunikacji została opublikowana pod adresem http://www.e-clo.gov.pl/ecip/seap-pl.

 

Przeniesienie usługi zapytań o zabezpieczenie (saldo, historia operacji na zabezpieczeniu) na platformę PUESC wymaga po stronie przedsiębiorców i agencji celnych dopełnienia formalności tj. założenie konta na PUESC oraz złożenia wniosku o reprezentację dla danego podmiotu. Jest to warunek konieczny umożliwiający wysyłanie odpowiednich komunikatów do Systemu OSOZ 2. Powyższe czynności należy wykonać odpowiednio wcześniej – w oparciu o aktywną już na PUESC usługę e-Klienta i instrukcje dotyczące tej usługi. Posiadanie konta i ustanowionej reprezentacji pozwoli od dnia 10.08.2015 r. na odpytywanie poprzez PUESC o saldo gwarancji.

Aktualności

history image 09.01.2017 Nowa wersja instrukcji wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT

 Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 04.01.2017 Problem z formularzem eIntrastat - Deklaracja_AIS_INTRASTAT

W chwili obecnej występuje problem z wpisywaniem kodów taryfy celnej (CN) w formularzu...

history image 21.12.2016 Specyfikacja Techniczna systemu SENT

Informujemy, że na serwerze testowym portalu PUESC w zakładce Katalog e-Usług / e-Przewóz  ...

history image 02.12.2016 Nowa wersja instrukcji obsługi zgłoszeń INTRASTAT wersja 1.06

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Ministerstwa Finansów...

history image 14.11.2016 Nowa wersja instrukcji dla przedsiębiorców.

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że od dnia 14.11.2016 r. obowiązuje wersja 2.01...

history image 20.10.2016 Przesunięcie terminu wdrożenia systemu AES

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego...

history image 20.10.2016 Aktualizacja danych teleadresowych reprezentantów

W związku z informacjami, że w pismach, które przesyłane są przez Służbę Celną w celu...

history image 30.09.2016 Aktualizacja narzędzi do prowadzenia ewidencji VAT-14 oraz AKC-U

W związku z aktualizacją narzędzi do prowadzenia ewidencji: VAT-14 oraz AKC-U mamy przyjemność...

history image 06.09.2016 Udostępnienie nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES

Uprzejmie informujemy o publikacji nowej wersji specyfikacji technicznej XML dla Systemu AES...

history image 24.08.2016 Komunikat dotyczący uruchomienia systemów AES i EMCS PL2

W nawiązaniu do poprzednich komunikatów dotyczących pilotażu i harmonogramu wdrożenia systemu...
Wyświetlanie 1 - 10 z 64 rezultatów.
Pozycji na stronę 10
z 7