10.03.2017r. Uruchamiamy system monitorowania drogowego przewozu towarów

  • To narzędzie do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi, olejami roślinnymi, alkoholem całkowicie skażonym oraz suszem   tytoniowym lub wyłudzają podatek od towarów i usług.
  • Do dokonywania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu będzie służyć elektroniczny rejestr zgłoszeń SENT.

Zbliża się termin wejścia w życie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Nowe przepisy zostały już uchwalone przez parlament i oczekują na podpis prezydenta. Będą obowiązywać 14 dni po dniu publikacji w Dzienniku Ustaw. Dokonywanie, uzupełnianie i aktualizacja zgłoszeń do systemu monitorowania SENT wymaga założenia konta (zarejestrowania się) na platformie PUESC (LINK). Konto może założyć tylko osoba fizyczna, która zamierza dokonywać zgłoszeń do systemu SENT w imieniu podmiotu.

Dodatkowo podmioty, które mają obowiązek zgłaszania przewozu towarów wskazanych w ustawie, tj. dokonujące:

  1. dostawy towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  2. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  3. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  4. eksportu i dopuszczenia do obrotu na terytorium kraju

muszą zarejestrować dane podmiotu oraz ustanowić reprezentację, korzystając z usługi „e-Klient".

Osoby, które nie mają kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego e-PUAP, powinny w ciągu 14 dni zgłosić się osobiście do dowolnego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego albo oddziału celnego, aby zweryfikować podane dane. Potrzebny będzie do tego wydrukowany i podpisany wniosek rejestracji osoby fizycznej, który został wysłany w formie elektronicznej z platformy PUESC lub wydrukowany  komunikat UPO, który został wysłany na konto PUESC wnioskodawcy oraz dokument tożsamości.

Dopełnienie tych formalności pozwoli osobie fizycznej na pobranie certyfikatu niekwalifikowanego SC, który jest niezbędny do podpisania pozostałych wniosków składanych w usłudze „e-Klient", tj. rejestracji/aktualizacji podmiotu i zakresu reprezentacji.

Zachęcamy wszystkich przedstawicieli podmiotów, aby już dziś założyli sobie konto i zarejestrowali swoje dane, dane podmiotu oraz zakresu reprezentacji na platformie PUESC.

Instrukcja dotycząca uwierzytelniania podmiotów na Platformie PUESC (LINK).

Szczegółowe informacje, dotyczące m.in. utworzenia konta na PUESC, rejestracji danych osoby fizycznej w SISC, rejestracji podmiotu w SISC oraz rejestracji reprezentacji znajdują się w dokumencie „e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej" (LINK).

Informujemy również, że pod adresem https://test.puesc.gov.pl/ zostało udostępnione środowisko, gdzie można testowo założyć konto na platformie PUESC, a następnie wypełnić i wysłać formularz zgłoszenia przewozu towaru jako podmiot wysyłający, podmiot odbierający lub przewoźnik.


Komunikaty

history image ZEFIR2 - przerwa techniczna w dniu 18.12.2018

Uprzejmie informujemy, że w dniu 18.12.2018 (wtorek) od godz. 16:00 do 21:00 w związku z instalacją nowej wersji oprogramowania komponentu SK oraz pracami w infrastrukturze CI RF nastąpi przerwa...

history image Składanie deklaracji ZEFIR2

Informujemy, iż w związku z opublikowaniem na stronie   www.rcl.gov.pl  Projektu rozporządzenia,  zmieniającego  rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie wzorów deklaracji...

history image Opóźnienia w usłudze e-Klient

W związku z dużą ilością wniosków składanych w usłudze e-Klient informujemy, że czas oczekiwania na realizację sprawy wydłużył się do około 20 dni roboczych. Prosimy o wzięcie pod uwagę tej...

history image Problemy w komunikacji e-mail

Ministerstwu Finansów sygnalizowane są problemy związane z otrzymywaniem wiadomości e-mail wysyłanych z PUESC. Uprzejmie informujemy, że problemy te bardzo często spowodowane są brakiem zaufania do...

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Nowy generator offline Systemu EMCS PL

Informujemy, iż na portalu finanse.mf.gov.pl w zakładce Systemy Informatyczne...

history image Nowa usługa EMCS PL2 od dnia 1 stycznia 2019

Informujemy, iż z dniem 1 stycznia 2019 r. uruchomiona zostanie nowa usługa na platformie...

history image Utrudnienia w przyjmowaniu deklaracji w systemie ZEFIR2 w dniu 17.12.2018

Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, że w dniu 17 grudnia (poniedziałek) od godz. 4:00 do...

history image Niedostępność systemu NCTS2 w dniu 2018-12-13 w godz. 17:00 – 20:00

Ministerstwo Finansów informuje, że w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi Platformy...

history image Utrudnienia w przyjmowaniu deklaracji w systemie ZEFIR2 w dniu 13.12.2018 (czwartek) w godz. 17:00 - 20:00.

Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40