10.03.2017r. Uruchamiamy system monitorowania drogowego przewozu towarów

  • To narzędzie do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi, olejami roślinnymi, alkoholem całkowicie skażonym oraz suszem   tytoniowym lub wyłudzają podatek od towarów i usług.
  • Do dokonywania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu będzie służyć elektroniczny rejestr zgłoszeń SENT.

Zbliża się termin wejścia w życie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Nowe przepisy zostały już uchwalone przez parlament i oczekują na podpis prezydenta. Będą obowiązywać 14 dni po dniu publikacji w Dzienniku Ustaw. Dokonywanie, uzupełnianie i aktualizacja zgłoszeń do systemu monitorowania SENT wymaga założenia konta (zarejestrowania się) na platformie PUESC (LINK). Konto może założyć tylko osoba fizyczna, która zamierza dokonywać zgłoszeń do systemu SENT w imieniu podmiotu.

Dodatkowo podmioty, które mają obowiązek zgłaszania przewozu towarów wskazanych w ustawie, tj. dokonujące:

  1. dostawy towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  2. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  3. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  4. eksportu i dopuszczenia do obrotu na terytorium kraju

muszą zarejestrować dane podmiotu oraz ustanowić reprezentację, korzystając z usługi „e-Klient".

Osoby, które nie mają kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego e-PUAP, powinny w ciągu 14 dni zgłosić się osobiście do dowolnego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego albo oddziału celnego, aby zweryfikować podane dane. Potrzebny będzie do tego wydrukowany i podpisany wniosek rejestracji osoby fizycznej, który został wysłany w formie elektronicznej z platformy PUESC lub wydrukowany  komunikat UPO, który został wysłany na konto PUESC wnioskodawcy oraz dokument tożsamości.

Dopełnienie tych formalności pozwoli osobie fizycznej na pobranie certyfikatu niekwalifikowanego SC, który jest niezbędny do podpisania pozostałych wniosków składanych w usłudze „e-Klient", tj. rejestracji/aktualizacji podmiotu i zakresu reprezentacji.

Zachęcamy wszystkich przedstawicieli podmiotów, aby już dziś założyli sobie konto i zarejestrowali swoje dane, dane podmiotu oraz zakresu reprezentacji na platformie PUESC.

Instrukcja dotycząca uwierzytelniania podmiotów na Platformie PUESC (LINK).

Szczegółowe informacje, dotyczące m.in. utworzenia konta na PUESC, rejestracji danych osoby fizycznej w SISC, rejestracji podmiotu w SISC oraz rejestracji reprezentacji znajdują się w dokumencie „e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej" (LINK).

Informujemy również, że pod adresem https://test.puesc.gov.pl/ zostało udostępnione środowisko, gdzie można testowo założyć konto na platformie PUESC, a następnie wypełnić i wysłać formularz zgłoszenia przewozu towaru jako podmiot wysyłający, podmiot odbierający lub przewoźnik.


Komunikaty

history image Zostaje zablokowana możliwość przesyłania do systemu CELINA zgłoszeń celnych za pośrednictwem CELINA-OPUS oraz CELINA WebCel

Szanowni Państwo   W związku z wygaszeniem Systemu CELINA informujemy, że od godziny 00:00 w dniu 01 maja br.  została zablokowana możliwość przesyłania do systemu CELINA...

history image Wyłączenie obsługi podpisów ze skrótem SHA1

Przypominamy, że od dnia 01.05.2019 została wyłączona obsługa podpisów ze skrótem SHA1. Skutkuje to, negatywną weryfikacją na platformie PUESC. W przypadku problemów, proszę kontaktować się...

history image PUESC - zmiana adresów IP

Uprzejmie informujemy, że z serwerami usług PUESC należy się łączyć używając nazw DNS: puesc.gov.pl ws.puesc.gov.pl test.puesc.gov.pl wstest.puesc.gov.pl Podczas prac technicznych...

history image Informacja na temat dezaktywacji nieaktywnych numerów IDSISC

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w dniu 30 czerwca 2019 r. zostaną usunięte z rejestrów Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (SISC) dane osób fizycznych, które po dniu...

history image Opóźnienia w usłudze e-Klient

W związku z dużą ilością wniosków składanych w usłudze e-Klient informujemy, że czas oczekiwania na realizację sprawy wydłużył się do około 20 dni roboczych. Prosimy o wzięcie pod uwagę tej...
Wyświetlanie 1 - 5 z 6 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 2

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Awaria w Systemie AES/ECS2, AES/STATUS

Uprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym tj. 16.07.2019 (wtorek) w związku z problemami...

history image Opóźnienia w przekazywaniu komunikatów poprzez PUESC

W związku z wysokim obciążeniem PUESC, występują opóźnienia w przesyłaniu komunikatów do...

history image ODWOŁANIE procedury awaryjnej w usłudze e-Przewóz

Informujemy o odwołaniu  procedury awaryjnej w usłudze e-Przewóz (System SENT) od...

history image Procedura awaryjna AES/ECS2, AES/STATUS, AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/INTRASTAT

Uprzejmie informujemy, iż w dniu dzisiejszym tj. 15.07.2019 (poniedziałek) w związku z...

history image Procedura awaryjna w usłudze e-Przewóz

Informujemy o uruchomieniu procedury awaryjnej w usłudze e-Przewóz (System SENT) od godziny...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40