10.03.2017r. Uruchamiamy system monitorowania drogowego przewozu towarów

  • To narzędzie do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi, olejami roślinnymi, alkoholem całkowicie skażonym oraz suszem   tytoniowym lub wyłudzają podatek od towarów i usług.
  • Do dokonywania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu będzie służyć elektroniczny rejestr zgłoszeń SENT.

Zbliża się termin wejścia w życie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Nowe przepisy zostały już uchwalone przez parlament i oczekują na podpis prezydenta. Będą obowiązywać 14 dni po dniu publikacji w Dzienniku Ustaw. Dokonywanie, uzupełnianie i aktualizacja zgłoszeń do systemu monitorowania SENT wymaga założenia konta (zarejestrowania się) na platformie PUESC (LINK). Konto może założyć tylko osoba fizyczna, która zamierza dokonywać zgłoszeń do systemu SENT w imieniu podmiotu.

Dodatkowo podmioty, które mają obowiązek zgłaszania przewozu towarów wskazanych w ustawie, tj. dokonujące:

  1. dostawy towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  2. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  3. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  4. eksportu i dopuszczenia do obrotu na terytorium kraju

muszą zarejestrować dane podmiotu oraz ustanowić reprezentację, korzystając z usługi „e-Klient".

Osoby, które nie mają kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego e-PUAP, powinny w ciągu 14 dni zgłosić się osobiście do dowolnego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego albo oddziału celnego, aby zweryfikować podane dane. Potrzebny będzie do tego wydrukowany i podpisany wniosek rejestracji osoby fizycznej, który został wysłany w formie elektronicznej z platformy PUESC lub wydrukowany  komunikat UPO, który został wysłany na konto PUESC wnioskodawcy oraz dokument tożsamości.

Dopełnienie tych formalności pozwoli osobie fizycznej na pobranie certyfikatu niekwalifikowanego SC, który jest niezbędny do podpisania pozostałych wniosków składanych w usłudze „e-Klient", tj. rejestracji/aktualizacji podmiotu i zakresu reprezentacji.

Zachęcamy wszystkich przedstawicieli podmiotów, aby już dziś założyli sobie konto i zarejestrowali swoje dane, dane podmiotu oraz zakresu reprezentacji na platformie PUESC.

Instrukcja dotycząca uwierzytelniania podmiotów na Platformie PUESC (LINK).

Szczegółowe informacje, dotyczące m.in. utworzenia konta na PUESC, rejestracji danych osoby fizycznej w SISC, rejestracji podmiotu w SISC oraz rejestracji reprezentacji znajdują się w dokumencie „e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej" (LINK).

Informujemy również, że pod adresem https://test.puesc.gov.pl/ zostało udostępnione środowisko, gdzie można testowo założyć konto na platformie PUESC, a następnie wypełnić i wysłać formularz zgłoszenia przewozu towaru jako podmiot wysyłający, podmiot odbierający lub przewoźnik.


Komunikaty

history image 19.05.2017 Przerwa w dostępie do usługi e-Tranzyt w dniu 22.05.2017

Uprzejmie informuję, iż w związku z pracami technicznymi zaplanowanymi w dniu 22 maja 2017 r. w godzinach 05:00 do 07:00 nastąpi przerwa w dostępie do usługi e-Tranzyt. W tym czasie w...

history image 19.05.2017 Przerwa techniczna systemu Zefir2 w dniu 20.05.2017

W związku z pracami technicznymi w dniu 20.05.2017 w godzinach 15:30-20:00 mogą wystąpić utrudnienia w komunikacji z systemem ZEFIR2 z portalu PUESC, w związku z powyższym prosimy w dniu...

history image 19.05.2017 Utrudnienia na PUESC w dniu 20.05.2017

Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi, w dniu 20 maja (sobota) w godzinach 17:00 - 19:00 – mogą wystąpić krótkotrwałe przerwy w dostępie do wszystkich usług...

history image 18.05.2017 Prace serwisowe w systemie SeRCe.

Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi w systemie SeRCe w dniu dzisiejszym (18 maja, czwartek) w godzinach 18:00 - 19:00 mogą występować przerwy w przyjmowaniu deklaracji do...

history image 16.05.2017 Zakończenie procedur awaryjnych

Uprzejmie informujemy o zakończeniu utrudnień na PUESC i zakończeniu procedur awaryjnych we wszystkich systemach.
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image 16.05.2017 Awaria centrali telefonicznej HelpDesk

Informujemy, że od godz 12-30 do godz 14-00 w związku z awarią centrali telefonicznej nr...

history image 18.04.2017 Przerwa technicza w dostepie do systemu SENT

Informujemy, że w dniu 18.04.2017r. w godzinach od 21:00 do 21:15 nastpi przerwa techniczna w...

history image 29.03.2017 Utrudnienia na PUESC

Informujemy o utrudnieniach w dostępie do zakładki Moje dokumenty na PUESC. Trwają prace nad...

history image 24.03.2017 Utrudnienia na PUESC

Informujemy o występujących na PUESC utrudnieniach w dostępie do zakładki Moje dokumenty oraz...

history image 24.01.2017 Niedostępność podpisu Profilem Zaufanym ePuap

Aktualizacja 24.01 g.20 - Przywrócono opcję podpisu PZ   Informujemy, że opcja...
Wyświetlanie 1 - 5 z 63 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 13