10.03.2017r. Uruchamiamy system monitorowania drogowego przewozu towarów

  • To narzędzie do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi, olejami roślinnymi, alkoholem całkowicie skażonym oraz suszem   tytoniowym lub wyłudzają podatek od towarów i usług.
  • Do dokonywania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu będzie służyć elektroniczny rejestr zgłoszeń SENT.

Zbliża się termin wejścia w życie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Nowe przepisy zostały już uchwalone przez parlament i oczekują na podpis prezydenta. Będą obowiązywać 14 dni po dniu publikacji w Dzienniku Ustaw. Dokonywanie, uzupełnianie i aktualizacja zgłoszeń do systemu monitorowania SENT wymaga założenia konta (zarejestrowania się) na platformie PUESC (LINK). Konto może założyć tylko osoba fizyczna, która zamierza dokonywać zgłoszeń do systemu SENT w imieniu podmiotu.

Dodatkowo podmioty, które mają obowiązek zgłaszania przewozu towarów wskazanych w ustawie, tj. dokonujące:

  1. dostawy towarów w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  2. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  3. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług;
  4. eksportu i dopuszczenia do obrotu na terytorium kraju

muszą zarejestrować dane podmiotu oraz ustanowić reprezentację, korzystając z usługi „e-Klient".

Osoby, które nie mają kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego e-PUAP, powinny w ciągu 14 dni zgłosić się osobiście do dowolnego urzędu celno-skarbowego, delegatury urzędu celno-skarbowego albo oddziału celnego, aby zweryfikować podane dane. Potrzebny będzie do tego wydrukowany i podpisany wniosek rejestracji osoby fizycznej, który został wysłany w formie elektronicznej z platformy PUESC lub wydrukowany  komunikat UPO, który został wysłany na konto PUESC wnioskodawcy oraz dokument tożsamości.

Dopełnienie tych formalności pozwoli osobie fizycznej na pobranie certyfikatu niekwalifikowanego SC, który jest niezbędny do podpisania pozostałych wniosków składanych w usłudze „e-Klient", tj. rejestracji/aktualizacji podmiotu i zakresu reprezentacji.

Zachęcamy wszystkich przedstawicieli podmiotów, aby już dziś założyli sobie konto i zarejestrowali swoje dane, dane podmiotu oraz zakresu reprezentacji na platformie PUESC.

Instrukcja dotycząca uwierzytelniania podmiotów na Platformie PUESC (LINK).

Szczegółowe informacje, dotyczące m.in. utworzenia konta na PUESC, rejestracji danych osoby fizycznej w SISC, rejestracji podmiotu w SISC oraz rejestracji reprezentacji znajdują się w dokumencie „e-Klient Służby Celnej - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Służby Celnej" (LINK).

Informujemy również, że pod adresem https://test.puesc.gov.pl/ zostało udostępnione środowisko, gdzie można testowo założyć konto na platformie PUESC, a następnie wypełnić i wysłać formularz zgłoszenia przewozu towaru jako podmiot wysyłający, podmiot odbierający lub przewoźnik.


Komunikaty

history image 18.07.2017 Utrudnienia na PUESC

Informujemy o opóźnieniach w przesyłaniu komunikatów na PUESC. Trwają prace nad przywróceniem prawidłowej pracy systemu. Przepraszamy za utrudnienia

history image 17.07.2017 Utrudnienia systemu Zefir2 w godz. 19:00 - 24:00

Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi w systemie ISZTAR4 w dniu dzisiejszym (17.07.2017 r. poniedziałek) w godzinach 19:00 - 24:00 mogą występować przerwy w przyjmowaniu...

history image 13.07.2017 Awaria systemu Isztar4

Informujemy, że w związku awarią systemu ISZTAR4 w dniu dzisiejszym (13.06.2017, czwartek) występują utrudnienia w przyjmowaniu deklaracji do Systemu ZEFIR 2 – w związku z powyższym zaleca się nie...

history image 12.07.2017 SENT - Zgłoszenie przewozu przez podmiot wysyłający będący równocześnie przewoźnikiem.

Uwaga! Przypominamy o obowiązku prawidłowego i kompletnego wypełniania zgłoszenia w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, które są jednocześnie podmiotem wysyłającym i...

history image 12.07.2017 Niedostępność systemu ISZTAR4 w dniu 13.07.2017r.

W związku z aktualizacją systemu ISZTAR4, w dniu 13.07.2017 w godzinach 5:30-6:30 mogą występować utrudnienia w dostępie do aktualizacji taryfy celnej oraz przeglądarki taryfowej. Mogą także...
Wyświetlanie 1 - 5 z 199 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 40

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image 13.07.2017 Awaria centrali telefonicznej HelpDesk

Informujemy, że wystąpiła awaria centrali telefonicznej Helpdesk SISC +48 33 483 20 55. Nie jest...

history image 05.07.2017 Utrudnienia na PUESC

Uprzejmie informujemy, że ze względu na brak dostępności na PUESC usług świadczonych...

history image 27.06.2017 Awaria centrali telefonicznej HelpDesk

Informujemy że centrala telefoniczna helpdesk SISC nie działa od godziny 19:30. Przewidywany...

history image 27.06.2017 Ponowne problemy techniczne na PUESC

Informujemy o kolejnych utrudnieniach w przesyłaniu komunikatów na PUESC. Trwają prace nad...

history image 13.06.2017 Utrudnienia na PUESC

Informujemy o opóźnieniach w przesyłaniu komunikatów na PUESC. Trwają prace nad przywróceniem...
Wyświetlanie 1 - 5 z 70 rezultatów.
Pozycji na stronę 5
z 14