Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony będą unieważniane począwszy od dnia 26 maja 2020 r. W rezultacie, począwszy od tej daty, osoby zarejestrowane w sposób uproszczony nie będą mogły w komunikacji z SISC posługiwać się elektronicznym podpisem celnym.

Tym samym zapisy instrukcji e-Klient odnoszące się do możliwości zarejestrowania danych osób fizycznych w sposób uproszczony oraz korzystanie przez te osoby z elektronicznego podpisu celnego tracą moc.

     Dalsze korzystanie z posiadanego aktywnego elektronicznego certyfikatu celnego będzie możliwe pod warunkiem dopełnienia formalności związanych z pełną rejestracją danych osoby fizycznej w SISC. W tym celu przed dniem 22 maja 2020 r. należy:   

 

1. zalogować się do swojego konta na portalu PUESC;

2. wypełnić wniosek aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC, uaktualniając we wniosku pozostałe dane, o ile jest taka konieczność;

3. przesłać wniosek podpisany podpisem zaufanym (profil zaufany e-PUAP) lub podpisem kwalifikowanym – co zwolni wnioskodawcę z konieczności stawienia się w organie KAS celem potwierdzenia tożsamości,

lub

przesłać wniosek podpisany z wykorzystaniem posiadanego elektronicznego certyfikatu celnego i stawić się w siedzibie wybranego organu celnego (urzędu celno-skarbowego, delegatury UCS lub oddziału celnego) w celu potwierdzenia autentyczności rejestrowanych danych. Dokumenty wymagane do przedstawienia:

1. dowód osobisty,

2. informacja o złożonym wniosku aktualizacyjnym; może to być:

a) wydrukowany i podpisany wniosek o aktualizację danych osoby fizycznej, lub

b) wydrukowany dokument UPO, lub

c) wydrukowana informacja z Wydziału Centralna Rejestracja wzywająca do osobistego stawiennictwa, lub

d) numer sprawy, do której wymagane jest potwierdzenie tożsamości.

    Obywatele z krajów UE mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w organach celno – podatkowych w kraju zamieszkania i przesłać skan takiego potwierdzenia do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl.

 

    Obywatele z krajów trzecich (spoza UE) mogą potwierdzić autentyczność danych rejestracyjnych w konsulacie, ambasadzie lub u notariusza w kraju zamieszkania i:
- przesłać skan takiego potwierdzenia wraz z jego tłumaczeniem do Wydziału Centralna Rejestracja na adres: centralna.rejestracja@mf.gov.pl

oraz

-  przesłać oryginał potwierdzenia na adres: Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu, Wydział Centralna Rejestracja, ul. Krańcowa 28, 61-037 Poznań.

 

Pismo potwierdzające aktualizację danych będzie dostępne na PUESC w zakładce Moje dokumenty->Odebrane

Informujemy, iż nowa wersja instrukcji e-Klient uwzględniająca wszystkie niezbędne zmiany zostanie opublikowana w terminie późniejszym.

W przypadku pytań związanych z unieważnieniem certyfikatów należy skontaktować się z Help Desk SISC.

Tel: +48 33 483 20 55

Adres e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl

UWAGA:

W przypadku kontaktu z Help Desk SISC za pomocą poczty elektronicznej należy skorzystać z adresu e-mail użytego do założenia konta na PUESC.

Komunikaty

history image K O M U N I K A T dla podmiotów sprzedających lub zużywających paliwa opałowe

Ministerstwo Finansów przypomina, że 31 sierpnia 2020 r. upływa okres przejściowy dla podmiotów sprzedających paliwa opałowe lub podmiotów zużywających te paliwa do celów grzewczych. Do tej daty...

history image K O M U N I K A T dla PODMIOTÓW POTWIERDZAJĄCYCH ODBIÓR GAZU LPG

Ministerstwo Finansów przypomina, że od 1 sierpnia 2020 r. (włącznie) podmioty odbierające GAZ LPG (CN ex 2711 ‒ propan, butan albo mieszaniny propanu-butanu), zobowiązane są do...

history image Wyłączenie obsługi podpisów elektronicznych w formacie XML-DSig

Szanowni Państwo. Informujemy o zmianie terminu wyłączenia obsługi podpisów elektronicznych w formacie XML-DSig. W dniu 19.05.2020 r. włączona zostanie aktualizacja oprogramowania do...

history image Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony...

history image Opóźnienia w usłudze e-Klient

W związku z dużą ilością wniosków składanych w usłudze e-Klient informujemy, że czas oczekiwania na realizację sprawy wydłużył się do około 20 dni roboczych. Prosimy o wzięcie pod uwagę tej...
Показывается результатов: 1 - 5 из 6.
Предметов на странице 5
из 2

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Centrala telefoniczna Help Desk SISC

Informujemy o problemach związanych z uzyskaniem połączenia z telefonów komórkowych sieci...

history image Niedostępność PUESC w dniu 2020-07-24

W dniu 2020-07-24 w godzinach 16:15 - 20:35 z powodu awarii w Centrum Informatyki system PUESC...

history image Wymiana certyfikatu SSL

Uprzejmie informujemy, że w dniu 2 sierpnia 2020 roku (niedziela) wygasa dotychczasowy certyfikat...

history image Przerwa w dostępie do systemu unijnego UCC INF SP

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 26.07.2020r. (niedziela) od godz. 08:00 do 27.07.2020r....

history image Prace techniczne dnia 28.07.2020 w systemach AES/AIS

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 28.07.2020 r. (wtorek) od godz. 06:45 do godz. 08:00 będą...
Показывается результатов: 1 - 5 из 199.
Предметов на странице 5
из 40