Komunikat z dnia 30.09.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo,

W związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzeniu wymiany handlowej na obecnych zasadach.

Od dnia 1 stycznia 2021 r. obrót towarowy z Wielką Brytanią zostanie objęty formalnościami celnymi, a przedsiębiorcy, którzy będą chcieli kontynuować taką wymianę, będą zobowiązani do ich dopełnienia.

Każdy przedsiębiorca zamierzający dokonywać obrotu towarowego z państwami spoza Unii Europejskiej (tzw. państwami trzecimi) musi posiadać numer EORI. Jest on niezbędny przy składaniu zgłoszeń i deklaracji celnych oraz dokonywaniu wszelkich innych formalności przed organami celnymi. Numer ten nadawany jest w kraju siedziby przedsiębiorcy i należy go posiadać przed dokonaniem pierwszej czynności przed organami celnymi.

Przedsiębiorcy polscy prowadzący wymianę handlową z Wielką Brytanią muszą wystąpić o nadanie numeru EORI w Polsce, jeżeli chcą nadal prowadzić taką działalność.

Z dniem 1 stycznia 2021 r. numery EORI nadane w Wielkiej Brytanii (rozpoczynające się literami GB) zostaną unieważnione. Podmioty posiadające taki numer, zamierzające dalej prowadzić działalność podlegającą formalnościom celnym, muszą uzyskać nowy numer EORI  w jednym z krajów członkowskich UE.

Aby uzyskać numer EORI należy na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) www.puesc.gov.pl. złożyć wniosek dostępny w ramach usługi e-Klient. Jeżeli przedsiębiorstwo jest już zarejestrowane, ale nie posiada numeru EORI, należy dokonać aktualizacji jego danych rejestracyjnych wybierając cło w polu "Obszar działania" oraz zaznaczając chęć uzyskania numeru EORI.

Szczegółowa informacja dotycząca procedury uzyskania numeru EORI dostępna jest na stronie https://puesc.gov.pl/web/puesc/eori.

W przypadku wątpliwości użytkownicy, którzy mają konto na PUESC powinni skorzystać z Portalu Help Desk SISC. Pozostali użytkownicy mogą:

  • wysyłać zapytania pocztą elektroniczną na adres: helpdesk-eclo@mf.gov.pl, podając w temacie wiadomości słowo "NOWE", lub
  • kontaktować się z helpdesk pod numerem telefonu: +48 33 483 20 55.

Dodatkowe informacje na temat brexitu publikowane są na stronie: https://www.podatki.gov.pl/clo/brexit.

 

Odpowiedzi na pytania dotyczące brexitu udziela również Krajowa Informacja Skarbowa, pod numerami telefonów:

  • 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
  • 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
  • +48 22 330 03 30 (z zagranicy)

Po połączeniu z numerem infolinii należy wybrać jako temat rozmowy nr 2 (informacje celne ),
a następnie nr 1 (przepisy celne i brexit).


Komunikaty

history image Komunikat o braku możliwości od 1 października 2020 r. dokonywania zgłoszeń SENT z konta o podstawowym poziomie dostępu i bez rejestracji w obszarze SENT

KOMUNIKAT informujący o planowanym wprowadzeniu z dniem 1 października 2020 r. automatycznej weryfikacji dokonywania ZGŁOSZEŃ do rejestru SENT z zaawansowanego poziomu dostępu do SISC ...

history image Komunikat z dnia 30.09.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo, W związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzeniu wymiany...

history image Pilotaż nowej wersji Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC)

Szanowni Państwo, Departament Ceł MF uprzejmie informuje, że w dniu 30.09.2020 planowane jest uruchomienie pilotażowe nowej wersji Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (dalej...

history image Potwierdzenia dostawy oleju opałowego – zamykanie zgłoszeń SENT

Jeżeli jesteś osobą fizyczną albo podmiotem, który nie prowadzi działalności gospodarczej i jesteś zużywającym podmiotem olejowym (ZPO), to dostawę paliwa opałowego możesz potwierdzić...

history image Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony...
Показывается результатов: 1 - 5 из 7.
Предметов на странице 5
из 2

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Przerwa w dostępie do systemu unijnego UCC INF SP.

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 21.10.2020r. (środa) od godz. 20:00 do 22.10.2020r....

history image Awaria systemu SENT GEO - Aktualizacja

Informujemy, że w dniu 21.10.2020r. o godzinie 7:00 nastąpiła awaria systemu SENT-GEO. Awaria...

history image W związku z awarią systemu PKI/SEAP w dniu 19.10.2020r. procedura awaryjna w systemie EMCS PL2 obowiązywała w godz.9:30 – 12:30.

W związku z awarią systemu PKI/SEAP w dniu 19.10.2020r. procedura awaryjna w systemie EMCS PL2...

history image Komunikat dotyczący systemu EMCS PL2

W związku z awarią systemu PKI/PUESC informujemy o niedostępności systemu EMCS PL2. Podmioty...

history image Komunikat dotyczący systemu NCTS2

W związku z awarią systemu PKI/PUESC podmioty mogą przesyłać komunikaty do systemu NCTS2 przez...
Показывается результатов: 1 - 5 из 199.
Предметов на странице 5
из 40