Komunikat z dnia 30.09.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo,

W związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzeniu wymiany handlowej na obecnych zasadach.

Od dnia 1 stycznia 2021 r. obrót towarowy z Wielką Brytanią zostanie objęty formalnościami celnymi, a przedsiębiorcy, którzy będą chcieli kontynuować taką wymianę, będą zobowiązani do ich dopełnienia.

Każdy przedsiębiorca zamierzający dokonywać obrotu towarowego z państwami spoza Unii Europejskiej (tzw. państwami trzecimi) musi posiadać numer EORI. Jest on niezbędny przy składaniu zgłoszeń i deklaracji celnych oraz dokonywaniu wszelkich innych formalności przed organami celnymi. Numer ten nadawany jest w kraju siedziby przedsiębiorcy i należy go posiadać przed dokonaniem pierwszej czynności przed organami celnymi.

Przedsiębiorcy polscy prowadzący wymianę handlową z Wielką Brytanią muszą wystąpić o nadanie numeru EORI w Polsce, jeżeli chcą nadal prowadzić taką działalność.

Z dniem 1 stycznia 2021 r. numery EORI nadane w Wielkiej Brytanii (rozpoczynające się literami GB) zostaną unieważnione. Podmioty posiadające taki numer, zamierzające dalej prowadzić działalność podlegającą formalnościom celnym, muszą uzyskać nowy numer EORI  w jednym z krajów członkowskich UE.

Aby uzyskać numer EORI należy na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) www.puesc.gov.pl. złożyć wniosek dostępny w ramach usługi e-Klient. Jeżeli przedsiębiorstwo jest już zarejestrowane, ale nie posiada numeru EORI, należy dokonać aktualizacji jego danych rejestracyjnych wybierając cło w polu "Obszar działania" oraz zaznaczając chęć uzyskania numeru EORI.

Szczegółowa informacja dotycząca procedury uzyskania numeru EORI dostępna jest na stronie https://puesc.gov.pl/web/puesc/eori.

W przypadku wątpliwości użytkownicy, którzy mają konto na PUESC powinni skorzystać z Portalu Help Desk SISC. Pozostali użytkownicy mogą:

  • wysyłać zapytania pocztą elektroniczną na adres: helpdesk-eclo@mf.gov.pl, podając w temacie wiadomości słowo "NOWE", lub
  • kontaktować się z helpdesk pod numerem telefonu: +48 33 483 20 55.

Dodatkowe informacje na temat brexitu publikowane są na stronie: https://www.podatki.gov.pl/clo/brexit.

 

Odpowiedzi na pytania dotyczące brexitu udziela również Krajowa Informacja Skarbowa, pod numerami telefonów:

  • 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
  • 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
  • +48 22 330 03 30 (z zagranicy)

Po połączeniu z numerem infolinii należy wybrać jako temat rozmowy nr 2 (informacje celne ),
a następnie nr 1 (przepisy celne i brexit).


Komunikaty

history image K O M U N I K A T dla podmiotów sprzedających lub zużywających paliwa opałowe

Ministerstwo Finansów uprzejmie ponownie przypomina, że jednym z warunków stosowania obniżonych stawek akcyzy w odniesieniu do sprzedawanych paliw opałowych jest uzupełnienie przez odbiorcę...

history image KOMUNIKAT o możliwości sprawdzenia swoich danych w Centralnej Ewidencji Kierowców

W związku z wejściem w życie od dnia 5 grudnia 2020 r. przepisów ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U., poz. 1517), które umożliwią kierowcom ...

history image Komunikat z 19.11.2020 r. dotyczący BREXIT.

Szanowni Państwo, w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, do końca grudnia 2020 roku obowiązuje tak zwany okres przejściowy, pozwalający na prowadzenie wymiany...

history image Komunikat o braku możliwości od 1 października 2020 r. dokonywania zgłoszeń SENT z konta o podstawowym poziomie dostępu i bez rejestracji w obszarze SENT

KOMUNIKAT informujący o planowanym wprowadzeniu z dniem 1 października 2020 r. automatycznej weryfikacji dokonywania ZGŁOSZEŃ do rejestru SENT z zaawansowanego poziomu dostępu do SISC ...

history image Komunikat z dnia 4.03.2020 - Dotyczy Rejestracji uproszczonej oraz zmian w zasadach posługiwania się elektronicznym podpisem celnym przez osoby zarejestrowane w SISC w sposób uproszczony

Od dnia 10 lutego 2020 r. została zablokowana możliwość wnioskowania o rejestrację uproszczoną. Niekwalifikowane certyfikaty celne, wygenerowane przez osoby zarejestrowane w sposób uproszczony...
Показывается результатов: 1 - 5 из 7.
Предметов на странице 5
из 2

ARCHIWUM KOMUNIKATÓW

history image Usunięcie awarii systemu INF STP

Informujemy o przywróceniu normalnego działania systemu INF STP od godziny 15:00 dnia 25.11.2020 r.

history image Awaria systemu INF STP

W związku z awarią systemu INF STP po stronie Komisji Europejskiej wprowadzona została dziś – 25...

history image Utrudnienia w dostępie do formularzy

Informujemy o występujących na PUESC utrudnieniach w dostępie do formularzy. Trwają intensywne...

history image Brak dostępu do mapy

Informujemy o występujących zakłóceniach w łączności z serwisem udostępniającym mapę i...

history image Przerwa w dostępie do AES/ECS2, AES/WALIDATOR, AES/STATUS, AES/KOMUNIKATOR BCP, AIS/IMPORT, AIS/ICS, AIS/TQS, AIS/INTRASTAT

Uprzejmie informujemy, iż w dniu 17.11.2020 r. (wtorek) od godz. 06:00 do godz. 07:00 będą...
Показывается результатов: 1 - 5 из 199.
Предметов на странице 5
из 40