Basic tasks - In general, the role of Help Desk SISC is to provide assistance to customers using IT services made available by the Customs Service, in particular, in the scope of:
e-Customer service related to:
•  Servicing Notifications concerning errors and irregularities in the performance of the service.
•  Servicing applications for service concerning
•  Change of e-mail address on the PUESC account when a user does not remember the basic password.
•  Change of e-mail address on the PUESC account when a user does not remember the basic password and the emergency password.
•  Lack of possibility to create an account on PUESC due to providing the PESEL number already existing in the system.
•  Recovery of the possibility to log in on the PUESC website following using an incorrect login and/or password three times.

Communication Channels - Providing information to customers by the Help Desk SISC takes place with the use of three basic communication forms:
•  Help Desk SISC Portal – in order to use the portal the creation of an account on the PUESC website is required.
•  Telephone – Help Desk SISC is available at telephone number +48 33 4832055.
•  E-mail – an e-mail message should be sent to the address: helpdesk-eclo@mf.gov.pl, using the word NOTIFICATION in the subject line. This form of communication requires holding an account on the PUESC website and the Help Desk SISC assistance portal.

Time of service provision – Help Desk SISC is available to customers on the 24-hours/ 7 days per week basis.

Quality of provided services of Help Desk SISC
•  Time of notification processing – the majority of notifications is processed on an on-going basis and the response is provided to the customer as soon as possible, following the registration of the notification and, in case of a telephone conversation - during such conversation. For some notifications referring to more complex errors or irregularities, the service time may be extended due to the necessity to perform their analysis and develop an effective solution within maximum 10 business days.
•  Time of processing applications for a service – applications for a service compliant with the formal requirements are processed on an on-going basis, excluding situations associated with a failure or unavailability of the e-Customer service.
•  Complaints – within three days after receiving the response, the customer has a possibility to submit a complaint or a request for additional explanations concerning the notifications and applications for a service addressed to Help Desk SISC. Such a functionality is provided by the Help Desk SISC assistance portal.

CONTACT
e-mail: helpdesk-eclo@mf.gov.pl
tel: +48 33 483 20 55


 

 

Informujemy, że od 01-02-2021 użytkownicy, którzy nie pamiętają hasła do portalu PUESC mają możliwość odzyskania dostępu do konta na nowym portalu PUESC https://www-2.puesc.gov.pl Hasło zmienione na nowym portalu zostanie zsynchronizowane na stary portal w czasie nie dłuższym niż 15 minut.

USEFULL LINKS

www.katowice.scelna.gov.pl - Customs Help Desk Center

MESSAGES

history image Centrala telefoniczna Help Desk SISC

Informujemy o problemach związanych z uzyskaniem połączenia z telefonów komórkowych sieci PLAY z nr  33 483 20 55 -  centrala telefoniczna Service Desk SISC. Prosimy o...

history image Niedostępności systemu Help-Desk SISC w dniu 16.10.2018r.

Informujemy o planowanej niedostępności systemu Help-Desk SISC w środowisku produkcyjnym w dniu 16.10.2018r. w godz. 7:30 - 7:45. Dopuszcza się stosowanie procedury awaryjnej. Na bieżąco...

history image Niedostępność systemu Help-Desk SISC w dniu 2.10.2018r.

Informujemy o planowanej niedostępności systemu Help-Desk SISC w środowisku produkcyjnym w dniu 2.10.2018r w godz. 7:30 - 7:45. Dopuszcza się stosowanie procedury awaryjnej. Na bieżąco będziemy...

history image 13.07.2017 Awaria centrali telefonicznej HelpDesk

Informujemy, że wystąpiła awaria centrali telefonicznej Helpdesk SISC +48 33 483 20 55. Nie jest znany czas przywrócenia działania usługi. Pozostałe formy kontaktu z helpdesk SISC działają prawidłowo.

history image 11.04.2016 Niedostępność HELP DESC w godz 9:00-10:00

Uprzejmie informujemy, że z uwagi na konieczność przeprowadzenia niezbędnych prac serwisowych, system HELP DESK SISC będzie niedostępny w dniu dzisiejszym  w godz. 09:00 – 10:00. Za...