028. Co to jest UPP, UPO, UPD, które widnieją w moich odebranych wiadomościach?

W odebranych możemy znaleźć następujące rodzaje dokumentów generowanych przez portal
w poszczególnych momentach trwania procedury. Są to:

  • UPP – czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, które jest dokumentem potwierdzającym poprawną formalnie wysyłkę dokumentu, jednak nie jest to dokument, który potwierdza jego odbiór. Czas oczekiwania to do 5 min. od wysłania wniosku.

    W celu zapoznania się z treścią UPP, należy wyświetlić wniosek znajdujący się w Moich dokumentach, w zakładce wysłane. Komunikat UPP znajduje się na dole wyświetlonej strony;

    Alternatywnie można go wyszukać w Moich dokumentach->odebrane, należy jednak upewnić się czy zaznaczony jest checkbox UPP, a potem czy dane UPP odnosi się do właściwego formularza. W tym celu trzeba wejść w UPP poprzez kliknięcie jego nazwy, zjechać na dół strony, gdzie wyświetlane są dokumenty powiązane i sprawdzić, czy dokument odnosi się do interesującego nas formularza.

     
  • UPO – czyli Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Jest to dokument świadczący o poprawnej weryfikacji i odbiorze wysłanego przez nas dokumentu, a także jest dowodem na rozpoczęcie procedowania sprawy użytkownika. Czas oczekiwania wynosi do 1 godz. od wysłania wniosku do SISC. Zawiera on numer sprawy oraz dane osoby prowadzącej.

    Komunikat UPO znajduje się w Moich dokumentach, w zakładce odebrane. Należy jednak upewnić się czy dane UPO odnosi się do właściwego formularza. W tym celu użytkownik wchodzi w UPO poprzez kliknięcie jego nazwy, zjeżdża na dół strony, gdzie wyświetlane są Dokumenty powiązane i sprawdza, czy dokument odnosi się do interesującego go formularza. Alternatywą jest wejście w Moich dokumentach w zakładkę wysłane, tam odszukanie właściwego formularza, zjechanie na dół i upewnienie się, że do formularza dołączone zostało UPO.

     
  • UPD – czyli Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia. Jest to dokument, w którym użytkownikowi pokazuje się najpierw komunikat UPD.xml do podpisania i wysyłki, a dopiero po tym właściwy komunikat wysłany przez SISC.
     
  • Zakończenie procesu rejestracji/aktualizacji danych podmiotu w SISC potwierdzone jest Komunikatem informującym o rejestracji/aktualizacji/dezaktywacji reprezentacji, dostępnym w Moich dokumentach, w zakładce odebrane – czas oczekiwania do 5 godz. od wysłania wniosku do SISC.